|
|
|
|---|---|
|
Efter ett inlägg i FORUM så fick jag tipset av en Kristoffer_L att göra en DIS Test... Det betalade sig bra. Jag skulle köpa en 320 DA Touring som gått 9200 mil. Ett tips från mig är, KRÄV ett DIS test om ni ska köpa en importerad bil från firma eller privatperson. Firman jag skulle köpa bilen av var Williams bil i Trollhättan. Säljaren gjorde på eget bevåg en DIS test då jag började ställa frågor enligt begnatguiden. (Kanontips finns där) Han (Jerry), eller Willians Bil ska inte lastas i den här affären. för de gjorde ett DIStest utan knussel och bekostade testet. Det visade sig att ... Enligt uppgifter från DIStestet så var milen på bilen helt OK,(9 200) Men det fanns i BMW´s databas en service på bilen som var reggad på 11 500 mil= en diff på 2 300 mil. (Proffsfiffel) Och vem vet hur många mil det var fel egentligen...........14 000 eller 20 000 Tackar igen för ditt/era svar(Kristoffer) AutoPower som gjorde att jag begärde en DIS koll FÖRE köpet. Så vad lär ni er då av detta inlägg....... GÖR ALLTID ETT DISTEST FÖRE ETT TÄNKT KÖP!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är djup tacksam för AutoPowers kunniga debattörer // Rolle Svedlund | |
| DIS test alltså, det är när man kollar upp bilen med bmwgroup och dom kollar mot tyskland? eller annat land | |
|
DIS-testen kollar bara att bilens olika km-räknare stämmer och det gör dom för det mesta. Det som däremot hjälpte Rolle var ett utdrag av service- och garantihistoriken vilken visar datum och miltal när bilen varit inne för någon åtgärd och detta har inget att göra med en DIS-test. Ett sådant utdrag av historiken avslöjar ett stort antal av de, framförallt nyare, mätarskuvade BMW som säljs. ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har ett registerutdrag och annons (159.900) sedan 05/2007 sparad i min mätarskruvarpärm på AKZ425 320D 2004 på Williamsbil som då var enda ägare numera 3 ägare Det var nån annan som köpt bilen från Karlskorna och ägt den i 6 dagar sedan lämnat den åter till Williams bil. Anledningen kan du nog räkna ut själv. Jag hade kontakt med denna ägare som fått samma uppgifter från databasen som du. dvs jag fick inte gratulera honom till klippet denna gånge heller. De är väl medvetna om att bilen är skruvad, en bilhandlare idkar ingen välgörenhetsorganisation och en 2004 320D med 9000 mil på mätaren kostar betydligt mera pengar på BMW i tyskland och säljs inte på export för dessa tjänar dom pengar på och är fortfarande efertraktad som begagnad. ///MVH Hasso Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Vi tar det en gång till. ///MVH Hasso Länk |
Länk Känns den igen ??? inget miltal angivet ? ///MVH Hasso Länk |
|
En mkt välaktad och fin bil! Vettifanken var den är välaktad någonstanns :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.