|
|
|
|---|---|
|
Har märkt att någon droppe har letat sig in förbi gummilisten och in i kupén under dagarna när det regnade som värst. Finns det något sätt att spänna cabställningen? Har sett två skruvar precis i A-stolparna. Kan dessa vara det jag letar efter? Ska f.ö. smörja in listerna med silikon också. | |
|
Under dom armarna som griper tag i rutramen sitter det 1 liten skruv på varje... lossa den och sedan vrider du gripklon... alltså skruvar in den ett varv i taget för att spänna. Men att en och annan droppe kommer in är inte nåt ovanligt tyvärr... /Magnus |
|
|
Det finns även två bultar på vardera sida vid B stolpeplatsen alltså precis bakom stolarna där man kan klämma in lite brickor för att få upp cabben om den saggar obs pilligt som bara f.. Jag lade till 2 mm på min så blev det spännt o bra, dock hade jag problemet med att det droppade in men det berodde på att gummilisten i A-stolpen delat på sig från centrumdelen av gummit och där tränger det in lite vatten. jag limmade ihop det med gummisvets(lim). /PG |
|
Papageno |
Hej! Hur vanligt är detta fenomenet, gäller det även Z4 cab? Jag är nämligen rätt sugen på atat byta till mig en Z4 Kör idag C70 cab som är en suverän cab! skäll nu inte bara *S* |
|
Jag lade in brickorna någon månad efter att jag köpte bilen(nu 5 år sedan) och har inte haft problem med att den saggat efter det, läckaget är till stora delar fixat, nu har bilen varit ute flera dagar i sträck när det regnat som värst och inget har kommit in. Dock tror jag att läckaget som uppkommer vid A-stolpen är någorlunda vanligt, men enkelt att åtgärda. Ny list runt rutan kostar runt 2.000 om man vill byta den, 3 delar, alltså inte listen som håller "fast" rutan utan den yttre packningslisten(del 2,3,4), min är dock in fint o mjukt skick fortfarande trots 9 år på nacken. Länk Mvh P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.