AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.213

AKUT Larmproblem E36 Touring

Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Hej!

Nu är grannarna less min bil och larmet som går i tid och otid...

Brukar hjälpa att bara låsa upp och låsa igen men imorse började det om att larma direkt efter att jag slagit av larmet.

Kan man på något sätt koppla ur larmet bara över helgen för att kunna sova själv och att slippa störa grannarna?

Bara jag kan låsa bilen så är jag nöjd.

Väldigt tacksam för snabba svar.

Och ja, har sökt men hittar inget om "urkoppling av larm"

Mvh Oscar
Aktiveras larmet även om du låser "manuellt" med nyckeln?
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Det har jag faktiskt inte provat.

Testade förut att låsa bilen och slita i alla dörrhantag samt huv och baklucka men fick inte larmet att gå.

Svår nöt att knäcka det här...
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Om Du använder nyckeln i låset och bara vrider 45 grader så låser Du. Om Du vrider 90 grader går larmet igång.

Carl
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Jaha okej, det var något nytt för mig :)

Det ska jag genast ta och göra, tack för hjälpen

Mvh Oscar
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Mitt lås går dock bara vrida som max 45 grader... Så jag vet inte om det funkar men vi får se ikväll.
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Nu börjar larmhelvette om att tjuta igen.. Hur fan ska man lösa detta?

Så fort jag få tyt på larmet så börjar det om igen och att låta bilen stå olåst över natten är ju inte direkt något man känner för :(

Skitlarm!!!
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Nu är inte jag kunnig i om det är originallarm i bilen eller eftermonterat... men kan du inte bara koppla ur hornet sålänge tills du får det fixat?

Janne
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Det är ett orginallarm på bilen. Jodå, får ju försöka fixa det imorgon för såhär kan det bara inte fortsätta, får magsår.

Men, då måste jag veta vars signalhornet sitter och hur jag ska gå till väga, Några tips?

Mvh Oscar
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
finns det inte ett sekundär horn oxå?
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Är också vad jag hört, att det ska finnas två rackare.

Provade att låsa bilen i natt med en fräschare och mindre använd nyckel som jag har, då höll den tyst hela natten faktiskt, men sen sket det ju sig eftersom den började larma kring 12-tiden idag igen.

Verkar som att jag får åka på BMW imorgon och försöka få några tips utan att det kostar mig två månadslöner.
Be
94
Berg80
328i Touring-97
lite intresserad av hur det gått för dig med larmet då jag har samma bekymmer!!
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Har inte gått alls... biljäveln har fortsatt att larma i tid och otid. Var upp till BMW och hörde mig för men dem ville ha så fruktansvärt mycket betalt för en felsökning att jag åkte hem igen.

ba
67
bandaz

325-87 cab
ska inte förvåna mig om det är lutningsgivaren som jävlas för dig det är ju inte första gången det händer på en touring
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Hade en vän med en V70 där larmet gick i tid och otid.
Där var det så att volvo snålat med krosssensorer till bakrutan på v70:n och tatt trådarna till elbakrutan i stället, när dom började ärja gick larmet, kanske nåt likande på din?
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
kan vara ute o cykla men går det inte att se även på originallarmet vilken sektion det är som har larmat... Slänger också en chansning på lutningsgivaren.

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Be
94
Berg80
328i Touring-97
hmm...det där med lutningsgivaren låter ju lite intressant.....har fått för mig att min bil larmar mest när det blåser ute, så den stora frågan är ju då kan blåsten beröra den givaen eller sitter den inkapslad på nåt sätt o vart isåfall???
Be
94
Berg80
328i Touring-97
BMW grästorp ville ha 500 för en felsökning! vad skulle du få ge?
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Dem ville ha bilen hela dagen ifall det skulle behövas och maxpris för felsökning var 1700 + moms

Dvs dem tänkte felsöka bilen, eventuellt hitta felet men behålla bilen över dagen och ta betalt för en full felsökning.

Därför sket jag i det, vet nämligen hur dom jobbar...

Be
94
Berg80
328i Touring-97
hmm...usch man blir ju ledsen när man hör vad de ska ha betalt ibland. Menar vad kan det ta i tid.....max 10 minuter att köra in bilen i verkstaden, koppla in datorn o vänta vad den ger för besked om vad felet kan vara! ok 1h jobb om man tar i, men nåra 1700 kan det ju inte bli, fasen de skulle ju motsvara 2.5 h.......Usch
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.