AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.146

Kylarvätska försvinner?

74
11
740:an
740 e38-95
Har någon ett svar på detta?
min 740as Kylarvätska försvinner ut med det samma när jag fyllt på, men ser inga pölar under bilen.
Ingen vit rök ur avgasröret, bilen går fortfarande jämt och tempen går upp som vanligt till kl.12 och inget mer, oljan är som vanligt och har precis servat bilen.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hur mycket har du fyllt på med då? Vad händer om du fortsätter att fylla på?

__
Bilblogg:
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Dunstar kylvätskan medan du kör månne? Jag fick hål ovantill på självaste moderslangen (den mellan kylare och motor) härmomveckan. Fyller på flera liter varje gång jag nyttjar bilen. Jag märker inga pölar under bilen för det dunstar medan jag kör. Däremot varnar hon för dåligt med "kühlwasser". Så jag fyller på vartefter, rätt ofta flera liter. Har nu beställt ny slang, för alla oroliga...715kr på BMW.

mvh
74
11
740 e38-95
Det går flera liter, men ser inga pölar under bilen
74
11
740 e38-95
det jag kan se också är spår från kylarvätska på slangarna uppe, dom är lite vitflammiga.
Visa användare
56
toekh
520iA -00
645 Ci Convertible -04
På min 750:a så är det ett litet företag att fylla på vatten om man har haft låg nivå, vilket man brukar märka på att cupévärmen blir mindre effektiv. Man får fylla tills det är fullt och vänta en stund (med motorn igång) så trycker den ur någon liter eller så och det är bara att fylla igen. efter 10 minuter av denna procedur så brukar det ha lugnat sig. Gör man inte såhär så blir det precis som du säger. Förmodligen bildas ånga i en luftficka någonstans i motorn som trycker ut kylarvätskan genom säkerhetsventilen i expansionskärlet. När jag gjort på detta sätt så förlorar bilen ingen vätska på många många mil.
Ug-Lee
Det skall sitta en slang imellan topparna eller så i bakkant på motorn, anslutningarna skall vist inte lajna upp särskilt bra vilet leder till slitage på insidan av slangen, som sen börja läcka, inte mycket, men mer om man kör hårt. kolla den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.