AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.519

Aldrig körd E30 325 Cab till salu

Sida 2 av 3
M-
37
M-artin
530ia Touring M-sport -06
635 Csi -84
faschinerande. Men vad ska man ha den till?
Hade hellre köpt en som gått 2-3000 mil. Då hade man fått en nästan lika fräsch men kunnat lägga 100 mil på den varje sommmar utan att det direkt märks på mätarställningen.
Som nån sa, lägger man 10 mil på den nu är magin försvunnen.
Ja , J*vlar vikken fin BMW ! Hade man haft pengarna hade man väll köpt ? Iaf jag , hade inte kört den isf :P
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
M-artin, du tog orden ur min mun!!

Varför köpa en bil men inte använda den?
Som sagt det finns få BMW som är i samma klass som ferrari eller andra "specialbilar" så att inte använda en vanlig 325cab är för mig vansinnigt och oförståeligt?

För det första finns det ingen funktionsgaranti samt att någon ny och
pålitlig bil lär inte en E30 vara trots 0mil. För att vara säker på en så ny eller gammal bil hur man ska tolka det behöver den nog gå 30-50 mil under varje sommar och under de torra fina dagarna så man vet att den fungerar och då
med ca 500-1000mil på mätaren.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Ja det är onekligen fascinerande med en 17 år gammal "ny" bil.

Faktum kvarstår, den är inte ny längre den har stått still i 17 år, det är också ett sätt att ta död på en bil, torkade bussningar, packningar, bromsar som beckat igen, osv.

Dubbla marknadspriset, dvs ca 100 tkr skull jag vara beredd att betala, (inklusive en STOR service). Då skulle syftet med köpet vara att behålla den länge och köra några hundra mil varje sommar.
Men jag är mycket nyfiken på vem (om den överhuvudtaget blir såld till det priset) som är beredd att betala 200 tkr. Det finns ett stort utbud av entusiastbilar för de pengarna.

Och vad är den värd om man ångrar sig efter att ha kört en sommar (eller 10 mil).....???

Mats
BMW CS #5847
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Frågan är om års-inspektionerna är gjorda som dom ska?
Tycker själv det känns lite surt när klocksymbolen börjar lysa på M3:an när man bara kört 300 mil sen förra gången års-inspektionen.

Förstår inte heller riktigt syftet med att ha en bil av den typen stående. Knappast en bra investering även om man får ut närmare 200'.

Skulle kunna tänka mig att köpa motsvarande Honda RC 30 (motorcykel från -88 -89) och ha stående i vardagsrummet ;) Men man skulle nog bli för sugen på att lufta den då och då.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag säger som t80196: max 100' inklusive en "återställning". Sen kunde man behålla den länge och använda den som det är tänkt, som en sommarbil.

Jag tror priset kommer att sjunka i den annonsen innan den försvinner.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
För att få ut 200 000 måste nog denna säljas utomlands tex Tyskland eller USA.

/Rickard
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Verkar vara såld nu!

Någon från forum?
Hur kan du sälja den när du aldrig kört den själv?
hmm.. ingen som reagera på ; "OBS:Provkörning sker i samband med köp" ? puckad filosofi enligt mig, så man får provköra bilen efter köp? (jag förstår haken men..) ..hatar såna bilfirmor. Det var en väldigt fin bmw föresten.
Jim/Jim
Lite kul info är att bilen blev såld för 200 000.-
Av en köpare i Sverige , så var det med det....

jp
464
jpn
523im -99
humm... intressant hoppas den bevaras väl
Ingen mer info? Någon?

Bilen är såld nu iaf...
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Är det något mer än remmar som måste bytas på en så gammal bil trots att den aldrig är körd? Något mer vitalt i motorrummet som bryts ner så att säga?
hbengtsson: Om man köper en bil för de pengarna så spelar det väl egentligen inte så stor roll om man byter grejer för 10k el 5k egentligen...

Men det känns som att en STOR service är befogad... Frågan är vad man ska göra mer exakt... Nån annan har kanske mer exakt uppfattning om detta... Det lär ju vara rätt mycket grejer man ska byta för att det ska bli så bra som möjligt...
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

m_johan84: vet du det? Till vem? till vilket pris?

Mats
BMW CS #5847
Ca
25
Cabgrabb
BMW 325i Cab -88
BMW 730 iAL -93
Om jag hade obegränsat med pengar som någon oljesheik, skulle jag köpt ett ex av varje bmw-modell och kört olika modeller varje dag. Fy faaaan va häftigt.

Cabben
Mats: Dont know... Såg bara att den var såld.
Jim/Jim
Vet att killen som köpte bilen till sin fru skulle använda bilen och faktiskt mött bilen ett flertal gånger,han har ett stort leende på läpparna.
När det gäller servicen byttes alla remar,olja,filter,stifft,bensin pumpen
bensin filter. Känner killen som har verkstaden där bilen blev igenom gången
och generellt om bara bilen står i torrt garage så skadas inget.
Oljan hade varit som ny fast den var 18 år gammal.
Bilen hade jo aldrig blivit körd, därav var oljan som den var 1990.
Priset 200 000.- var korrekt,det var andra gången som jag fick det bekräftat.
Vad priset på servicen kostade vet jag inte , men det går jo att räkna ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.