AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.403

Vilken komp är lämplig att ha på M20b20 vid turbo-konvertering?

E30_320i
Hej, Har en m20b20 87a Ståendes, o Tänkte turbo konventera den nu, Men vilket komp är lämpligt O ha? Tänkt o ladda en del, ca 1kg, Vilka kolvar eller stakar ska man köra med då? Eller hur pass mycket ska man svarva på original kolvarna för att nå ett bra Turbo komp? Inte bästämt Setup i nu Riktgit, men Tänk o köra med Ms som Styrsytem varefall, Vad för täning ska man köra då? För original e väl inte så lämpligt precis!!!

fyll gärna på Ts,
E30_320i
ingen som Vet,,,, läst en del men kommer ej fram till något, ingen som kört m20b20 turbo? som har erfarenhet!
hu
9
hugo24
325 e30 88a
ta 323 kolvarna och 320 stakarna istället så slipper du svarva.. då får du ca 7,5:1 i komp, det funkar bra!

läste det här på Forumet, men Rätta mig om Jag har fel!
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Låt botten va orörd. Det sparar massa penar och tid. Ska du ha isär bottendelen kostar det MASSA pengar att få det bra! Köp en MLS packning eller kör med orginal. Det vitigaste är ett bra sprut så tändningn och soppan lirar fint!

Kärleken:
Länk
E30_320i
man kan väl inte köra med original Botten om man vill ladda mer en 0,5 ju eller har jag fel,, men är inte m20b20 kolvarna exakt samma som 323 ans?

Finns det mls Packning Till m20b20? Hur mycket kan man ladda med Original botten och mls 3mm packning ca då?

Ska köra ms Styrsytem så de e lungt med Tändning och soppa,,

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Nej 323ans kolvar är inte lika som till 320.
Här har du några bilder som visar skillnaderna, 323 till vänster. Kolvarna ligger med kolvbulten på samma ställe.
Länk
Länk
Länk
Länk

///BMW - Was sonst!
E30_320i
ingen som vet hur mycket man kan ladda med Original Botten, o kompsänkt 323 kolvar o 320 stakar, någon som vet om det blir 7.5.1 i komp?`

samt med mls packning 3 mm, hur mycket den tåler??

hu
9
hugo24
325 e30 88a
men om man vill köra med 320 kolvar, hur mycket ska man svarva av på original 320 kolvar så de blir lika korta som 323? ska de svarvas raka då på toppen?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.