|
|
|
|---|---|
|
Jag har i dag bytt låda på min 540 -93. pga att backen slutade fungera, o det var inte plastkulorna.. nu när jag skulle testa lådan så vill den inte driva på någon växel. lådan kom från skroten o jag har pratat med förra ägaren till lådan o han garanterade att den skulle fungera. jag fyllde i nästan 2liter olja. jag får upp ett felmeddelande: TRANS PROGRAM. Jag får häller inte upp vilket läge jag har på växel väljaren?? Kan det bero på någon mjukvara?? Är mycket tacksan för alla tips. Tack på förhand. \m/ | |
|
Var lådan tom på olja eller, det kanske ska till mer olja, för min larmade med samma meddelande när jag hade för lite olja. //Morgan |
|
|
skroten sa att ladan skulle vara tomd. men det behover ju inte stamma. Jag har kopplat ur batteriet for att rensa minnet. far se om de kanske hjalper.. \m/ |
|
|
även om det är programvarufel så borde den iallafall gå in i nödprogrammet då borde den iallafall driva på en växel (4an) och backen i så fall. |
|
| Hur mycket olja är det i lådan nu? | |
|
Jag fick i nästan 2liter o då rann det över i påfyllnings hålet.. någon som vet hur mycket olja det ska vara i lådan?? \m/ |
|
|
du ska komplettera nivån med motorn igång och växel på N, innan ska du gå ignom alla växlar med ca5 sekunder på varje växel.. dvs inte 1-5 utan r-d-n-d2 etc.... Glömt nån kontakt? hoppas du inte skadat den nya lådan genom att ha för lite olja i.. finns ett bra mektips vet inte om du redan vet om ovanstående men aja.. =) /Fatii Ge han olja Bara!! |
|
|
tack för alla svar.. pratade med en kille på BMW i jönköping o han sa det att lådan med största sanolikhet hade rasat.. tur att skroten lämnar garanti. \m/ |
|
|
dom snackar mycket på bmw i jkpg! hör med nån annan också, verkar ibland vara värsta gissningtävlingen... har du frågat Lennart Rinaldo? 036-16 67 91 |
|
|
nu har jag hämtat en ny låda på en skrot utanför värnamo.. monterade den i går o den funkade klockrent. nu e de bara avgasystemet som ska lagas sen e de bara till o åka ut o glida!! \m/ |
|
| Jag har hellre kontakt med Pinochet än med BMW Jönköping. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.