|
|
|
|---|---|
|
Bil: BMW 318is -96 Tjenare Precis i full stå med att byta generatorn, dock så har jag en liten undran. Jag har precis fäst generatorn med den nedre genomgående bulten som håller den på plats, bulten är åtdragen bra men den glappar lite när jag vickar på den. Är det "normalt"? När jag drog fast bulten första gången lät det lite som om jag spände bulten för mycket och den gick av, ni vet det där lite knarrande ljudet. Så jag lossade allt, kollade bulten, infästningarna och gummidistanserna som sitter mellan fästena på generatorn och motorblocket. Allt var helt och i bra skick och bulten sitter tajt igenom på alla infästningshålen och själv generatorn har samma mått mellan infästningen som den gamla. Allt borde med andra ord stå helt rätt till men jag tycker det är lite konstigt att det går att vicka den lite i sidled när den sitter fastskruvad. Nu har jag inte dragit åt bulten på ovansidan ännu som man spänner på generatorn med och med den på plats blir ju allt stabilare, men tycker ändå det känns lite konstigt att det är lite glapp när den nedra bulten sitter i. Hoppas det är någon som har erfarenhet av liknande problem. | |
|
På bilar med gummi glappar det lite och generatorn hamnar med tiden på sne, och sliter ut remmen. Varför man ska ha gummi där är en gåta för mig, dom flesta bilar har det inte. Försök skaffa några massiva bussningar istället, då är problemet borta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.