|
|
|
|---|---|
| Är den ful eller snygg den nya 7-serien? Själv tycker jag att den gamla E38:an var snyggare. Jag har svårt för fronten på den nya bilen, det ser inte riktigt ut som en BMW längre. | |
| Men titta på bakdelen från sidan då. Rena Volvo S80 kopian. Just nu känns den ruskigt ful och avlägsen. Med tiden kanske man ändrar sig !? | |
| Ja, och Volvo S80 är ju en av världens fulaste bilar. Inrednignen i nya 7:an var inte heller speciellt snygg tycker jag. Har Ford eller GM köpt BMW tro??? Den ser ju ut som nån överdriven amerikansk bil. | |
| Jag tycker den ser väldigt modern och kraftfull ut, även om jag håller med om att bakdelen nog tar ett tag att vänja sig vid. Föregångaren (=nuvarande) tycker jag var otroligt fegt och intetsägande formgiven. Den såg ju omodern ut redan när den kom. Låg midja och för smala C-stolpar, tex. Då var modellen dessförinnan bättre (E32). Men smaken är ju naturligtvis högst personlig. Det skall bli spännande att se nya 5:an. Om den blir mer eller mindre nyskapande än denna 7:a. | |
|
Jag håller helt med! Bilen är rysligt ful. Visst kan man imponeras av utrustningen och onanera till motor-fakta man läser om den nya modellen men faktum kvarstår: Den är ful!! Ibland har man ju lite svårt för att acceptera en bils design även om man efter ett tag "smälter" den. Men det är inte ofta det kommer en bil som man direkt ryggar tillbaka av för att den är rent motbjudande ful och sällan brukar de modellerna bli snygga heller... (nån som börjat fatta tycke för Ford Scorpio än?) Det är lustigt att så många håller med mig, det är inte många som tycker den ser bra ut. Jag fattar inte vad BMW håller på med?! |
|
j_s |
Håller med Hans. Utvändigt ser den ut som om 3 olika designers fått rita vars en bit o sedan har man satt ihop dom till ett stycke, utan att kontrollera om det verkligen passar ihop. En del Volvo S80, en del Audi A8 + en del odefinerbar vulgäritet som inte har med BMW att göra. Själv har jag otroligt svårt för det rundade taket, ser ut som om den är trång invändigt. Den utstrålar åtminstone ingen elegans eller limousinaktig pondus som sina föregångere, nästan som om den skäms för sin existens... (vilket designern med rätta borde göra). |
betriebsanleitung |
försäljningsstatistiken för s-klasse&lexus blir nog strålande nu |
|
Fronten ser ju ut som på en hyndai,ssang yong eller nått sånt.. -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Jag håller med om att den är lite udda i designen men nog syns det att det är en BMW. Bakdelen är nog inte till för att flörta med S80 (som är den mest skräckinjagande Volvo som gjorts) utan istället en modern retroversion av utanpåliggande baklucka, typ BMW 502. Bakluckan som "skär av" baklysena är samma ide som på E34 och E32 fast i modernare tappning, man kan även känna igen vecket som avslutar bakluckan från E34. I övrigt är den inte helt olik en småsvullen blandning av nya 3-serien och "nya" 5-serien. Men jag måste medge att jag tycker att BMW ska sparka ut sin nuvarande chefsdesigner Chris Bangle fortast möjligt. Han börjar mer och mer att spåra ur: Z9 och X-coupé var rent vidriga att se på och det är nog bara en tidsfråga innan han vill släppa ut liknande (miss)foster till produktion och det kommer att resultera i att ingen vill köpa nya BMW:s. Sitter och funderar på hur lång tid det tar innan jag träffar på en ny Compact ute i trafiken, det är trotts allt två veckor sedan den släpptes och jag har inte sett någon. Ingen vill väl köpa en så ful bil, allt som inte är direkt fegt designat är fult, ta bara en titt på de små gluggar som ska föreställa lampor fram på bilen, BMW säger aggresivt, jag säger misslyckat. Bakljusen är direkt tagna från Lexus IS200 och det känns som en nödlösning. Om det blir en ekonomisk flopp pga designen så hoppas jag att BMW lär sig en läxa. |
|
Bjudko |
Den nya designen liknar inte en bmw design, snarare nån gulingbil... 2000 spermier varje sekund MGB - 67:a Jaguar Daimler 3.6 L 87:a |
| Håller med om nya compact... ser ut som en Alfa/Fiat.. | |
|
Man kan ju säga at alfa her en kanondesign! -ridern- 525i 1990 24V |
|
| Snarlik en Audi A8 fram, liknar ingenting på denna jord där bak. Jag måste säga att jag är lite besviken på BMW´s formgivare av denna upplaga. Den nya Compacten var skitful tycker jag, ser inte alls ut som en BMW, inga kännetecken förutom strålkastarna o emblemen. Kunde lika gärna stått Opel på den... <min åsikt> | |
anders-82 |
Själv tycker jag att BMW's modeller tappar personligheten för varje årsmodell som går förbi. Den finaste 7-serien är e23'an. Nu är det ända som visar att bilen är en BMW framlyktorna och emblemet. Frågan är hur länge designen på lyktorna får vara ifred. /anders 745ia e23 |
Delta |
Jag tycker 7-serien ser helt ok ut framifrån men innuti??? ser ut som en jänkare från slutet 50-talet början 60-tal. Bakifrån är jag också tveksam men det kanske går över. Som helhet måste jag dock tyvärr säga att Mercedes lyckad betydligt bättre på senare år. S och c-klass har klass! Nya E-klass ser också bra ut på bilderna i Tv. BMW har enligt mig hållit fanan högt fram till nu. |
|
Om ni inte gilar designen som den nya designkillen har skapat så kan ni skriva på här.... :-) Länk -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.