|
|
|
|---|---|
| hej tenkte höra med er måste man ta ner hella avgassystemet eller reker det med rören efter katarna. eller om ni har nån bra tips hur man gör enklast. | |
|
Samma undran här! Vad kostar det? Det är som små vibrationer i bilen vid acceleration och i drift. Borde väl vara det som är felet?! mvh |
|
|
Hej. Det låter som det är stödlagret...ja, det brukar dessutom dunka och slä i kardantunneln när stödlagret är helt slut. Du vinner mest på att plocka bort hela systemet. Faktiskt mycket lättare än vad man tror. Utrusta dig men en schysst hylsnyckelsats så har du vad som behövs + lite tid. Systemet delas lämpligen i sina delar och plockas ned bit för bit. Sist jag plockade ned systemet på e32 750 så gjorde jag det på 10 minuter efter att ha "tränat" 2gg. :) Var försiktig med anslutningarna till lambdasonderna... koppla ur dessa först innan du gör något annat. (sitter 2 kontaktdon i plast på vänster sida v-lådan ) Lycka till... inte svårt! Mvh Skalman |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| tack för svaren grabar! stavros min har exakt samma symtom plus att jag merker even i högre hastigheter typ 85 till 110 sen försviner d helt o hålet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.