AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.995

Bluetooth förberedd E46 vad innebär det?

na
630
navi
BMW325xi -06
Har en 330xi 2003 som enligt spec är Bluetoothförberedd. Vad innebär det?
Vad behöver jag skaffa för att kunna använda min mobil så att handsfree och rattknapparna fungerar.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Borde det inte räcka med en mobil som har bluetooth?

// M.V.H. Daniel
na
630
navi
BMW325xi -06
Har provat det, men det går inte att initiera mobilen, så att den får kontakt med bilen. Det gör man genom en knapp som finns på insatsen för den s.k. ejektboxen. Någon sådan finns inte i bilen.
Så min fråga är om det räcker med att skaffa den insatsen, (inte själva ejectboxen) eller är det mer som behövs?
Att bilen är bluetoothförberedd innebar inte att det gick att använda en bluetoothtelefon i bilen.
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Har du option "Telefon" i navienheten?
(Kom precis på att du kanske inte har navi, då vet ja inte hur man kan kolla)
På min så håller man inne knappen på ratten eller knappen vid handbromsen 1sekund innan man vrider på tändningen och håller den kvar 3sekunder efter man slagit på tändningen, å när man sedan släpper knappen så dyker "Bluetooth Pairing" upp i displayen, å man kan leta rätt på bilen via mobilen sedan.

Du måste även ha koden till din bluetooth enhet för att kunna genomföra en pairing.

na
630
navi
BMW325xi -06
Jo, jag har stora 16:3 navi och där finns Telefon alternativet.
Jag har också röststyrning i ratten, men det är omöjligt att få Bluetoth pairing att fungera. Har du någon modul i mittkonsolen under armsrödet?
Jag har kortet med bluetoothkoden, men jag kommer aldrig till läget när jag kan ange koden. Under min mugghållare i mittkonsolen finns det två anslutningsdon, ettt violett för antennanslutning och ett svart multidon.
Borde inte multidonet vara anslutet till något?
Eller är det bara om man har ejectboxen som dessa sladdar behövs?
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Aha, du har en mugghållade där du... Det har dock inte jag...
Kan nog vara det som är problemet.
i min mittkonsoll har jag en liten dosa som jag sedan kan stoppa in valfri mobiltelefon anpassad hållare i.
Kan ju vara så att du behöver byta ut din mugghållare mot den enheten,
na
630
navi
BMW325xi -06
Misstänkte nog att det är så.
Finns det någon som haft en Bluetoothförberedd E46 som min, som inte har telefonmodulen installerad i mittkonsolen och vet om det endast är den modulen som behövs, eller om det är en massa annat också?
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
skulle gissa att du åtminstone behöver denna enhet, som är det som sitter vid min handbroms istället för mugghållare..

Länk

na
630
navi
BMW325xi -06
Tack, det kan nog vara rätt enhet att installera.
Konstigt att det ska vara så svårt att få svar på BMW om vad som behövs.

Hoppas att det räcker med den enheten, men eftersom jag har Bluetoothkod och det sitter en bluetooth antenn under mittkonsolen så förutsätter jag att resten av systemet är på plats.
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Hej!

Jag hämtade hem en BMW från Tyskland så sent som igår faktiskt. Glömde då att fråga hur man fick bluetooth att fungera. Jag har suttit en hel del idag och föröskt klura ut det så nu ikväll så ser jag att c14ymOre satt inne med svaret.
Var ute i bilen precis och provade! Klockrent!!!!!
Koden till min enhet satt på en liten klisterlapp högst uppe på vänster sida i pärmen på en av instruktionsböckerna.

Vilken oerhörd bra informationskälla detta forum är!

Tack så mycket c14ymOre!!!! :-))))

Kan man ha mer än en enhet ansluten? Läggs adressboken in i Navin eller plockar den det från telefonen via bluetooth?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

navi,du har powerpost
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Det stämmer nog att du behöver BLUETOOTH SA644 HANDS-FREE RETROFIT KIT
na
630
navi
BMW325xi -06
Det räckte med en Pairing Button, och nu fungerar min Sony Ericsson W880i perfekt, den laddade upp telefonboken direkt vid anslutning och fungerar nu med rattknapparna och röststyrning. Det behövdes inget annat och jag kan ha telefonen i jackfickan när jag kör.
Bekvämt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.