|
|
|
|---|---|
|
Har en E91a Touring med M paket. Undrar om chassit är styvare och sänkt? Vilka skillnader är det förutom de olika detaljerna i bilen med M emblem? | |
| Dom flesta M-paket är samma för alla M utrustade bilar kan jag tänka mig, ingenting skiljer från e36-e46-e91. | |
|
Tjenare, De externa skillnaderna är M-fälgar och spoilers, som är unika för M-sport. Mig veterligen skiljer det inget mekaniskt (bromsar, koppling, styrning, låda, motor) - det mesta är helt enkelt visuella skillnader, med undantag för att chassiet är samma sportchassie som i dynamic-paketet, alltså både styvare och något lägre än originalchassiet. I övrigt är det modellen (320i/d, 325i/d, 330i/d osv) som avgör de mekaniska skillnaderna. /ElakaKatten |
|
|
M-sport chassi, 15mm lägre och styvare fjädrar 17" M-sport-fälgar M-aerodynamikpaket Sportstolar + alcantarinredning M-lädersportratt + växelspaks knopp, om manuell Finborstad alimiuminteriörlist Antracit grått innertak Shadowline fönsterlister Hmmmm.....tror jag fick med allt nu.... =) --- Mvh //M artin Racern: Länk |
|
|
Vad bra, fick svar på frågan där! 1,5cm lägre och hårdare fjädrar. Misstänkte det men ville bara få det bekräftat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.