|
|
|
|---|---|
|
Vill börja med att berätta att jag sökt ordentligt i forumet då jag vet att konverteringen m30 -> e30 är välbeprövad. Jag har även lusläst på e30.de om konverteringen men har inte hittat svaren på mina frågor. Jag håller nu på att skramla ihop delar till mitt bygge från en 323 -86 till 335. Det jag är ute efter är PRISVÄRDA lösningar som ändå lirar fint. Jag kommer använda mig av e32/e34:ans m30b35 med tillhörande koppling och växellåda. Det är några grejer som fortfarande är oklara för mig: 1. Vilken diffklump ska jag ha om jag vill ha runt 3.25 i utväxling och diffbroms ihop med 535:ans växellåda? Lamelldiff är väl att rekommendera för de håller bättre, men i vilka modeller hittar jag en sådan? Är det bara i M3 e30 Jag hittar dem, eller kan jag få dit en bromsad med samma/liknande utväxling? De från M3 e30 är väl skitdyra och finns väl snart bara på museum? Jag har även funderat på diffklumpen från M535 e28 men passar den med kardanaxel, upphängning och drivaxlar från min 323:a? M535 diffen har väl 3.25 i utv. om jag inte har fel för mig så det kan jag absolut leva med. 2. Jag vill kunna få bra stopp på fanskapet med så går det smidigt att uppgradera bromsarna rejält? Smidigast vore som jag ser det om jag kunde ta bromsarna från donator-535:an men funkar det? Måste jag byta nav och bromsservo mm? 3. Kylningen. Är elfläkt på kylarens framsida att rekommendera fast jag sätter motorn så långt bak det går innan oljetråget tar i styrningen? Jag siktar på att inte behöva kapa upp fronten och jag kommer slå in torpedväggen. Jag känner till många tänkbara varianter men vad har ni som gjort konverteringen för erfarengheter om era lösningar? Svänger tempen mycket på era? Jag blir väldigt tacksam för kloka svar. Plånboken åker snart fram så jag vill köpa rätt grejer! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.