|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen sänkt min 328 e36 coupe, Nu efteråt så spårar den Fett mkt!!! tex vid små gropar eller brunnslock , förrgår när det regna så var det en mardröm att köra,, Bussningarna byttes förra säsongen, bakdäcken 255\35 har inte så mkt mönster kvar, Kan det vara stötdämparna som är slut, ? jag misstänker att högra dämparn bak är slut Som sagt,, detta hände efter sänkning!!!!! OBS!! Har ej gjort någon hjulinställning efter sänkningen, då jag ska byta bägge yttre styrlederna först!! MiN äLskLinG Länk | |
|
Du svarar nästan på din egen fråga.... gör en hjulinställning så borde det bli bättre! Janne |
|
|
men kan det verkigen påverka så mkt pga man inte gjort en hjulinställning?? MiN äLskLinG Länk |
|
| Japp, absolut... man ska alltid göra en hjulinställning efter sänkning om man vill ha bra resultat och spara på däcken... | |
| Hjulinställning helt klart, och ja det kan påverka mycket =) | |
| Vad kostar en hjulinställning? | |
|
beror väl på vem som gör det? hört alla möjlig priser men en 4-hjulsinställning kostar säkert runt 1500spänn. i |
|
|
exentriska bussningar fram kan vara att föredra om man sänkt mycket också.. |
|
|
4-hjulsinställning kostar bara 700:- här i skövde, och då har dom senaste tekniken o utrustningen MiN äLskLinG Länk |
|
| kenzoo, är det på bmw de? | |
|
nej, på skövde bilringar, euromaster gör oxå, men deras utrustning var lite äldre MiN äLskLinG Länk |
|
| 100% säker hjulinställning som behövs. Auktoriserade däckfirmor brukar kunna fixa det. Ca 10-1500:- | |
| Men om man sänker 60/40 på en original e36a utan m-chassie, ska man fortfarande göra 4-hjulsinställningar? | |
| Bor man i Gbg gör man med fördel en hjulinställning hos Pekka på Hisingen. Killen är en naturbegåvning och billigt är det. | |
|
Glömde skriva efter jag gjorde 4-hulsinställningen,, allt e prima nu,, så jävla skön att köra .. weehooooo |
|
|
Om det inte hade löst sig hade det eventuellt varit däckens fel. Min bil spårade också något grymt innan. Och det var bara däckens fel. |
|
| Vilket däckmönster rekomenderas för minst spårkänslighet?? | |
| Jag har hört av v-mönster inte är bra. Använder dock det själv och det är inga problem för mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.