AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
641

525tds touring -98 kokar

Visa användare
86
NiKaN
745i Automat svart årsmodell 2001
Tja igen. I dag när jag var ute och körde på väg till gymmet, gasade lite extra var stressad skulle till jobbet efter träning så helt plötsligt så gick temp mätaren på rött- när jag stannade så hade den tryckt ut vatten runt expansions kärlet (men är ej trasigt) och slangen som sitter överst på kylaren var het som faan och hård medans den nedre var ljummen och mjuk. Jag trodde det va termostaten som fråga pajjat bytte den men det är fortfarande samma fel plus ingen värme i kupén. Har läst runt på forumt och förstått att vissa måste luftas på et speciellt sätt men jag har inget luftnippel på termostathuset hur gör mn då. Kaan ju ochså va pumpen men jag tänkte ändålägga ut frågan om det är någon som varit med om detta fenomen. En fråga till ur känslig är toppen på en sådan här bmw för överhettning. Tacksam för hjälp
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du har väl väl påfyllningen bakom motorn som på E34 då är den självluftande påfyllning sitter högre än motorn..inte otroligt din vattenpump har gått sönder eller fläktens viskokoppling..och ja toppen är känslig
Visa användare
86
NiKaN
745i Automat svart årsmodell 2001
Det var vattenpumpen som rasat jävla skitplast heeh men tur att det inta va något annat.

BMW ¤4-EVER¤
ouch säger jag bara. topparna brukar spricka när den har kokat en gång. sprickorna brukar komma mellan ventilerna och mellan förkammaren och ventilerna. de är de som är bmw dieselmotorernas akilleshäl.
så du har bytt vattenpumpen och kört med den? och sett att den inte går upp i temp vid belastning?
om så är fallet så säger jag bara : ouch
annars säger jag : köp en trisslott fort som fn

luftningen kan man annars fixa väldigt lätt genom att borra ett 4mm hål i termostatens ytterkant när man ändå har bort termostaten så slipper man luftningar i framtiden samt att om nu termostaten havererar så stiger inte tempen lika fort.

min hemsida Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.