|
|
|
|---|---|
|
Hej Undrar om det är någon som vet om det funkar att ha bakåtvänd bilbarnstol ibaksätet i en 525 touring-03 + isådant fall sitter det fästen där bak eller är det något man kan köpa till. Har ju airbag fram och vill inte kosta på att koppla ur det, grabben behöver bara sitta i den i ett år till. MVH Jocke | |
|
Jag har en 530 touring -01. Jag har två olika modeller av bilbarnstolar som sitter i baksätet på båda sidorna. Den ena är för spädbarn och den andra är en "vanlig". Går alldeles utmärkt. Det enda är att den som sitter fram i passagerarsätet får sitta lite långt fram bara. För om du sätter den större bilbarnstolen PÅ sätet så kommer han ha knäna i ansiktet. :) Dvs man behöver alltså sätta "klacken" utanför sätet. Och detta medför att man måste dra fram framstolen ganska mycket. Det sitter en varsin väldigt liten ögla i slutet av "rälsen", som framstolen åker på. Utgår från att du har en stol där man använder ett sk bilbälte som man drar fast stolen med. Glöm ej stödbenet. Jag såg en dokumentär om fastsättning av bilbarnstolar där man utförde krocktest. Du vill inte strunta i den pinnen, tro mig. ;) |
|
|
Olika stolmodeller passar olika bra. Själv har vi Akta Craco Duoflex och dom gör att framsätet blir mer eller mindre obrukbart. Vet att Britax har modeller som funkar bättre. Vi har mestadels haft stolen fram (med urkopplad airbag) då det funkat bättre. Sedan någon månad så sitter han dock bak med framåtvänd stol och jag ska återaktivera airbagen för framsätet. ___ //Ulf |
|
|
Jag har 2 st bakåtvända acta graco cosmic xtp bakvända i min 530-01 touring. Går alldeles utmärkt. Har dock ej öglor i rälsen på stolarna. Men med lite tålamod går det att peta in fästremmarna under skenorna framför fästet i golvet. Eller så kan man dra remmarna mellan ryggstödet och sittdynan på passagerar stolen iallafall. FLAYEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.