AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.895

Autosmart's Interiör och Klädseltvätt, rätt val?

Tja

Har köpt mig denna produkten och undrar om det var rätt val egentligen?
Meningen är att jag vill få interiören lite finare än vad den är nu, alla plast och gummi detaljer, samt de tyg områden jag inte kommer att nå med matt-tvätten.
Rengör och vårdar detta medel?


Läste om nått TurtleWax vinylglans som skulle vara bra, men det gör väl bara så det glänser istället för att rengöra?

Räcker det för mig att använda Interiörtvätten eller måste jag efter behandla?
Det där beror ju på vad du söker..

Interiör och klädseltvätt är för att rengöra.

vinylglans är för att "fetta" in, den ska då kanske jämföras med smartabs gummi plast och vinylpolish.

Produkten är klockren att rengöra med, men den lämnar ingen fetblank yta, vilken inte hör hemma i en bil..

mvh/
Så medlet jag köpt är bra för rengöring och lämnar ingen fetblank yta?
Men ser det "nyare" och fräshare ut? Eller är det de jag ska ha vinylpolish för?
Det rengör och lämnar en fräch yta.
Dock är ju brädan/vinylen fram på bmw rätt krånglig.

Hur som haver tycker jag du ska börja med interiör rengöringen då de andra silikonbaserade medlen bara kapslar in damm etc istället för att rengöra...

Ta en mkt fin rotborste och skrubba löst så du verkligen kommer ner i materialet, sen torkar du av med en microfiberduk eller annat som inte luddar.
Sen om du vill ha det blankt kan du använda nån gummi polish etc.

MVH/
Tack NiklasO!

Duger nagelborste som fin borste? Flickvännen kommer bli så glad ;)
Tänkte använda en gammal badhanduk, minns inte namnet men det ska man iaf använda på skinninredningen.
Frotte heter det! Duger det istället för microfiberduk?
Så länge den inte luddar.
Fönsterdukar funkar bra, annars kan du ju använda en gammal tröjja eller så...
så länge borstet når ner i strukturen på vinyl etc och inte är för hård är det ju lungt oavsett borste..

MVH/
Min panel är ljus om man säger så, dammig/smutsig, vill få bort det och få fram den mörka färgen. Blir resultatet så?
Alltså för att få panelen ren måste du använda ett rengörande medel.
Använder du vinyl glans etc så döljer du bara skiten.

Men då du redan har detta testa så ser du om det räcker, oftast så räcker det.

mVH
har köpt armor all tror jag det hette, typ wipes som man kan torka med, tyckte det va bra. finns till många olika områden.
sedan har ja turtles nano tech till tyget under mattorna, följer med en borste till den.

Mvh

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Autosmart är ett en kanonprodukt tycker jag iaf. Finns en sida som heter www.pingens.se där man kan se hur dessa produkter fungerar i verkligheten på olika bilar och skick.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.