|
|
|
|---|---|
|
jag har en 525 -03 som jag bytt skivor och belägg på men det verkar inte funka någe bra pedalen sjunker till botten vid bromsning. Systemet är luftat och smort ordentligt vänster bak knarra vid tryck??? vad kan det vara. bilen bromsar jämt och drara inte åt nått håll när man släpper ratten inga vibrationer men inga bromsar vill gärna kunna stanna om det skulle hända nått | |
|
Sjunker nivån i behållaren något efter ett antal inbromsningar? Det låter lite som om du har ett litet läckage någonstans. Kanske inte dragit åt alla luftningsnipplar ordentligt? __ Bilblogg: Länk |
|
| nej nivån sjunker inte | |
| Då har du inte fått till luftningen ordentligt eller så har din huvudbromscylinder pajjat. Om man inte har gjort så mycket hårda inbromsningar innan och sen börjar pumpa pedalen i botten som man gör vid luftning så kan den pajja. Råkade ut för detta på en bekant bil när jag bytte bromsar på den. | |
|
Har du kollat så att alla oken "flyter" fritt i sidled. Det kan ju hända att något hängt sig och sitter och fjädrar tillbaka. Ta av hjulen och be någon titta på vad som händer vid bromsning. Beläggen skall röra sig knappt synbart. Normalt behöver man inte lufta systemet vid enbart skiv- och beläggbyte, men det kan vara bra att hålla koll så att man inte pressar tillbaka för mycket bromsvätska i behållaren när man trycker in kolvarna. Har systemet efterfyllts med slitna skivor och belägg kan det då bli "översvämning". AE |
|
| jag har nu kollat luftningen och det var ingen luft i systemet. oken rör sig lite men det knarrar i en skiva bak kan det vara problemet?? oken går lätt trycks in för hand de är smorda och rengjorda. har inte tryckt pedalen i botten vid luftning använde tryckluft. problemet uppstog direkt innan jag luftade. kanske bromsbomb om det finns nån på e39 -03 | |
| Bromsbomb? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.