|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är det någon som skulle vilja peka ut pluggen till kylarvattnet på motorblocket på realoem.com Det är M42 motorn det gäller. Mvh Simon | |
| Jag vet inte just på den motorn, men vanligast är att den sitter längst bak på blocket under grenröret. | |
|
Finns flera stycken, t ex nr 4: Länk Varför undrar du? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag ska byta termostat och tänkte passa på att byta kylarvattnet samtidigt. /Simon |
|
| då sitter avtappningen under kylaren, men varför använda den när man bara kan släppa på en slang? | |
|
Jag vill byta allt vatten, inte bara det som finns i kylaren. /Simon |
|
| men du tror inte att allt vatten rinner ut då? du har ju inte vatten ner i oljetråget heller. | |
|
Nja nummer 4 på den förra länken är en frostplugg.... nr 5 på denna är troligare att det är avtappningsplugg. Länk |
|
| en avtappningsplugg som sitter just under decket på blocket ja, den får du bara ur vattnet för tex om man ska riva toppen. | |
|
Enligt rephandboken (bentley) så sitter avtappningen på höger sida i bakant av blocket (under grenröret). Janne |
|
Conan999 |
Funderar oxå på att byta kylvatten på min men har då en följdfråga. Får man problem med luft i systemet när man har fyllt på nytt vatten? Räcker det med att avlufta lite så blir det ok? Conan999 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.