AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.547

Nya 335i=TRÅKIG, besviken...

Sida 2 av 2
Ska nu åka in till min lokala handlare och begära att han ordnar fram en manuell för provkörning. Fattar inte varför jag inte gjorde det med en gång??
men men,,,
//Marcus

Livet börjar vid 9G...
Ja gör så. Jag körde manuell 335i och 335Ci och reagerade inte på något nämnvärt turbolagg, En klar kandidat till nästa bilbyte är en 335iM T :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ps
37
psilow
M240ix -20
Porsche Cayenne -20
Jag kör 335XiT med manuell växel och märker inte av turbolag.

Vad jag stör mig på dock är CDV:n!!! Den är en ren förbannelse och en styggelse i en bil som BMW - jag förstår inte hur de har tänkt. Som tur är är den bara ett problem vid krypkörning och växlingar fram och tillbaka mellan 1:an och 2:an. Det går visserligen att få till det bra ibland ändå och kanske mildras problemet något med tiden och ökade miltal, men CDV:n skulle jag faktiskt vilja ta bort...

Ljudet är förvånansvärt diskret, men det finns där. Det är heller inte tänkt att den - i standardutförande - skall låta så kompromisslöst rått som i en M3:a. I 335 är det faktiskt en bra kompromiss mellan komfort (låg ljudnivå i vardagen) och sportigt morr (vid inspirerad körning). Kanske går det sistnämnda att spetsa till med ett annat utblås, men det förstnämnda lär då bli lidande.

Slutligen vill jag dock påpeka att en 335:a är väl värd att vänta på - en härlig bil!
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Usch o fy vad jag är avundsjuk på er som har M3 E46. Helt klart snyggaste bilen i hela BMW-stallet.

Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
HARM: Klart som fan en 335 inte känns lika "påtaglig" som en M3.. men ställ upp dem bredvid varann och jag garanterar dig att det är helt jämt.

Hajjar inte heller att ni gnäller på ljudet som är helt fantastiskt. Ni kan ju inte vänta er att det ska låta när ni står och puttrar, då är ena röret stängt. Dra på rejält uppför en smal gata och folk vänder sig om fyra kvarter därifrån. 335 låter riktigt riktigt bra när du kör den hårt.

psilow: CDV'n kan du fixa till. Massor av folk på E90post som gjort det.

Lite mer kul läsning för dig HARM. Car and Driver körde nyligen 13 bilar runt Virginia International Raceway. Bland annat 335i Coupe. RS4 och Z4 M. 335i var 1 sekund snabbare än RS4 och Z4M trots tokstandard och runflat däck.

Länk

335i är den bästa all-around bil du kan köpa för tillfället.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Hillstreet: Nu blev min fredag genast betydligt ljusare:-) Var hos ÅF idag, tyvärr hade de ingen 335 inne men jag fick köra z43.0, x5 diesel mm..... Fick även låna en 1-serie tom nästa vecka.
Surfade runt lite igår, det blir nog ett supersprint system monterat direkt efter leverans.
//Marcus

Livet börjar vid 9G...
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Undra lite hur de körde om 335i spöar både rs4 och z4M.... Det är rätt stor skillnad på bilarna...
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Hmm, märkligt att du är så besviken, själv tycker jag den är underbar att köra, framför allt manuell, men även automat, kanske lite för mjuk om man pressar eller köra bana.

Dne låter mycket trevligare utanför än i bilen, där det kan kännas lite tyst, men det går ju lätt att ordna med ett eftermonterat sportavgas.

Att det är en turbo tycker jag är omöjligt att känna !

Hoppas du blir nöjd med bilen hur som helst.....

---
Mvh //M artin

Racern: Länk
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Beppo: Det var tävlingsförare som rattade bilarna så du kan nog lita på att de kördes mycket bättre än någon av oss mäktar med. Car and Driver är en av de absolut största motortidningarna i världen så de är noggranna i sina tester.

RS4 understyr för mycket och tappade kralligt med tid i kurvorna, på rakorna var den dock snabbare. RS4 var den tyngsta bilen av alla i testet.
Z4 M har bara drygt 30 hästar mer men en helt annan effektkurva.
Tror säkerligen Z4 och RS4 skulle må bättre på en snabbare bana.

Tycker bara det är smått fantastiskt att en standard 335 med de fruktade runflat däcken kan klå en RS4 som kostar nästan det dubbla och på pappret har över 100 hästar mer.

Smäller du sedan på riktiga däck, piggyback box och ett bra sportavgas så är du uppe och tävlar med Porscharna.

HARM: Precis som Bistec säger är bilen väldigt tyst innuti. Utanför är det en helt annan historia, jag Ferrari-kör genom stan nästan varje dag och den låter riktigt bra :-)

//Joakim

Pendlar dagligen drygt 14 mil i 335:an och tyckar det är en fin bil att köra - även med aut.låda. Bra prestanda och ljudet är väl också ok, isär när man varver lite. Behållar säkert bilen till jag får råd med en ny M3 lr en 599GTB;-).

//Anders
Kan faktiskt hålla med trådskaparen... när jag fick möjlighet att testa bilen för första gången så blev jag rejält besviken.... hade en m3 e46 innan och hade väl helt enkelt för stora förväntningar!! okej det går säkert undan i accelerationen.. men det känns inte!!! o hörs inte!! bilen känns mer som gjord för glidar/långfärdskörning... i hög fart dock:=)
HARM, flyger du JAS? =)

Tycker 335i låter grymmt från trottoaren. Hört fleras om gasat ordentligt och det låter riktigt fint!!!!!!!!

Någon som kört en 335d? Jag upplevde fördröjning i den maskinen, tror den skulle komma till rätt med manuell låda! Synd att den inte finns med det bara...

Grodis: Jo, det stämmer...
Blind48: Precis, bilen förmedlade ingenting av acc eller fart. Den var precis så som jag hade föreställt mig att en Mercedes med liknande prestanda skulle ha upplevts. BMW har ju alltid attraherat föraren men nu???

Livet börjar vid 9G...
Wendtan: Vad åker du nu för tiden då?? Volvo? Har inte sett dig här på länge...;-)

Livet börjar vid 9G...
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
HARM: Måste vart något fel på bilen du provkörde. Min bil gör att mina nackmuskler får jobba dagligen. Om du vill komma "närmare vägen", öppna takluckan :-P

Ska mäta hur många G jag kan åstadkomma med min Driftbox idag. 9G lär nog bli knivigt men 1G ska jag kunna fixa :-)

//Joakim

Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jag tror att 335:an är för vattenkammad.Finns inget Rrrr i motorn.
Precis som Automobil skrev.Ljudet utanför bilen hörs bara_ utanför. Jag tar nog en 330i istället :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.