|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har bytt olja osv på min bil och jag valde att göra det själv då jag tycker det var aldelles för dyrt att göra på auktoriserad verkstad. Men jag kan ju inte nollställa oljeservice mätaren. Kan någon hjälpa mig med detta för en liten peng? För jag vet att det är vissa som köpt dessa "nollställare" men jag tycker det är lite väl onödigt att införskaffa en sådan endast för att nollställa en gång. Jag bor i Hässleholms trakten om det kanske finns någon i närheten. | |
| gå in på gör-det-själv,o välj mekatips.sedan väljer du nollställning service indikatorn.det fixar du själv... | |
| Det fungerar ej. Det står att det är till modeller 6/00 och framåt. Jag har en -99. Därför det inte fungerar eller? För det händer iallafall ingenting alls när jag gör det som står enligt instruktionerna. | |
|
Leta lite längre ned bland mekartipsen. Där hittar du nollställning serviceindikator för bilar som nollställes via diagnosuttaget. AE |
|
| Nu blev det genast mycket mer komplicerat. Jag får nog fråga igen om det är någon som kan hjälpa mig med detta som kanske bor i närheten? Ni får ju självklart som sagt en liten peng för besväret hellre det än att åka till en auktoriserad BMW verkstad och göra det och i samma veva bli av med en förmögenhet. | |
|
Enligt vad jag läst här på forumet nollställer BMW serviceindikatorn kostnadsfritt. Att fråga kostar ju inget i alla fall. På nyare modeller får ej specialverktyg behövas för nollställning p.g.a "märkesmonopolet" på service blev otillåtet. AE |
|
|
Köp en nollställare från www.bilelektronik.net , det finns olika modeller, men den du behöver kostar runt 570:- med frakt (funkar på bmw t o m 2001) och nollställer både inspektion och oljeservicelampan, ingen dator o massa knöl bara att trycka in i datorn o trycka på 2 knappar sen ska de vara klart. BmW 328i -96; M3 optik Remus 3" GreenCotton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.