AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.125

Byte av torkarblad/gummi på E36

Måste byta på bilen, fast läste att jag bara kunde byta gummit med.
Går det att byta endast gummit? Det jag läste i forumet gällde E39.

Pris?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Det går bra att bara byta gummit, jag kör på det på min E36:a. Men det förutsätter att du har dem torkarbladen på bilen också, annars så får du köpa hela satsen först, kostar ca 350kr eller så, sedan kostar ett byta ca 110kr (för båda sidorna alltså, men dem räcker länge). Det är 10min pill första gången du ska byta innan du ser hur du ska göra, sedan tar det inte många min att göra det nästa gång.
Jag har förstått att jag ska lossa gummit i ena änden och sen ska det bara vara att dra ut gummit, har jag rätt?

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Stämmer bra! Sedan plockar du ur de metalstavar som sitter runt gummit, sedan sätter dessa runt det nya gummit och drar tilblaks gummit på torkararmarna. Du kan eventuellt få klippa av gummit om det sticker ut lite (tror det är universal för alla serierna).
Var köper man gummit? :)
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Hos din närmsta bmw-handlare.
Måste jag åka till BMW Group i solna för att köpa torkar gummit, finns det ingen annan auktoriserad bmw reservelsförsäljare?
E3
1.828
E36
USA bilar
Varför ens pilla med gummibyte? Enklare och minst lika billigt att byta hela torkarbladet ju
Köpte flatblades nu sist för en bra bit under 200 för båda
Det är ju inte så farligt pris, vad är flatblades och var kan jag investera i dem? :)
E3
1.828
E36
USA bilar
Flatblades är de "nya" platta böjbara bladen, suveräna på att hålla rent, tysta
Köpte mina hos Janne på Wennström, som med allt annat jag köper
Ok, då ska jag leta upp dessa i sthlm :)

Wennström Racing ligger tydligen långt i norr.

Wennström Racing

Siknäs 195
95040 TÖRE

Nån som vet nån annan återförsäljare av Flatblades?
E3
1.828
E36
USA bilar
Ja, inorr kan man lugnt säga att det är, men jag vet att de skickar grejer "överallt"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.