AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.387

problem med vattenläcka

har fått ett större prolem med vattenläckage i bilen.
När det regnar både lite och och mycket kommer det in vatten i bilen, hela golvet på förarsidan är vattenfyllt och det har även runnit till golvet bakom stolen.
det rinner ut från spaken man öppnar motorhuven med.
har även kommit lite på passagerar sidan då verkade det som om det samlats vatten någon stanns under handsfacket som rann ut på golvet när jag börgat köra.
undrar om det är någon som råkat ut för något liknande och vad ni gjort för att fixa det.
bilen är en 325i coupé 94:a
MVH Tobbe
p7
43
p7grk
325i coupé 92
tja!

Jag hade samma problem nu vid midsommar när det öste ner med regn.

Hade vatten på golvet vid förarsidan och bakom, plockade plastkåpan vid torpedväggen gjorde rent där. Sitter ett draneringsrör där nere till vänster om du står framför bilen, mitt var fyllt med skit...

mvh

Rak-------6a grrrr
ska kolla det tackar för hjälpen
hittade ett litet rör med en massa skit i som jag slet väck och rengjorde får väll se om det hjälpte.
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Kolla så att plastfilmen i dörren sitter fast ordentligt. Den kan ha släppt lite, och då kommer det in vatten i cupén. Hände för mig.

/ Leon
p7
43
p7grk
325i coupé 92
Häll lite vatten och se om det kommer ut under till bilen innan du monterar tillbaka allt, för att vara 100% säker att det inte finns mer skit i hållet.

Hoppas att det ordnar sig, har själv haft en kupefläkt i bilen två dagar nu för att få allt torrt.

skicka gärna ett pm när du har vägarna förbi malmö, så man får se skönheten

Rak-------6a grrrr
tror inte det ska va något kvar hade röret löst och rengjorde det ordentligt.
själv kör jag med tidningspapper än så länge.

MVH Tobbe
p7
43
p7grk
325i coupé 92
Det gjorde du rätt i, mm jag har också papper där nu

Rak-------6a grrrr
gjorde en ordentlig koll hur det såg ut under mattan bakom stolen där stog vattnet ca 1 till 2 cm högt. har tyvärr inte tid att tömma det ikväll (jobbar natt) får riva upp mattorna imorrn när jag kommit hem.

MVH Tobbe
p7
43
p7grk
325i coupé 92
mm samma här, såg att det går kablar där under så jag blev lite rädd om kanske något hade händet. Men allt fungerar.

Lycka till imorgon ;)
Pi
2
PiFo
320i Touring -01
Tjena. Det är ingen av er som har kontaktat BMW gällande problemet? Ska ringa alt. åka förbi i dagför att se om dom har någon erfarenhet av problemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.