|
|
|
|---|---|
|
Är ute efter en verkstad i skövde området som kan utföra Inspection 2 på min e46? Någon som känner till en bra ? | |
|
Här kanske: Länk klicka dig vidare En orange Puch Florida -71, det måste vara den snyggaste moppen någonsin!! |
|
|
jaa... BMW (autopartner) om du vill få¨det rätt gjort, MiN äLskLinG Länk |
|
|
BMW (Autopartner) har jag noll förtroende för efter flera misslyckanden från deras sida. Misslyckande nr 1: De skulle laga ACn på min E36 -97. Visst, dom bytte saker och tog bra betalt men dom kollade aldrig att ACn fungerade (vilket den inte gjorde). Sen har de mage att föreslå en ny verkstadstid två månader fram i tiden. Misslyckande nr 2: 1 timma efter inspektion 2 på en kompis BMW 528i -97 ser oljan ut som den gått ca 1.500-2.000 mil (vilken den självklart gjort eftersom dom inte bytte oljan...). Misslyckande nr 3: på min pappas E46 328i -99, oljeservice skulle utföras. Inga problem, olja, filter och allt annat som ska bytas byts ut. På väg till Göteborg samma dag (fredag ca kl 18.00) börjar oljelampan lysa. Stannar och öppnar motorhuven, olja överallt - hela motorrummet och hela undersidan på bilen. Som tur var fanns det en liten verkstand där oljelampan började lysa, meken konstaterade att oljefiltret inte satt fast och det kom olja därifrån... Jag använder mig numera uteslutande av Skövde Bilservice eller Bullens Bil & Gummi. /// Erik |
|
| Har kollat runt lite och billigast var KA-motor i stenstorp de ville ha 3650kr för en inspektion 2. Någon som har erfarenhet av de ? | |
|
KA motor är ok! Har själv haft bara bra erfarenheter därifrån. MVH Christer |
|
| Låter bra ska ringa och beställa tid där snart då. | |
|
trist o höra sånt om autopartner, Dax för presonal byte då =) de nuvarande har väl tröttnat ,=) |
|
| ....ja eftersom alla andra har slutat så (jag pratar om bilförsäljningen, Håkan, Kåre och Fredrik) | |
|
Om inte annat så är ju Service verkstaden på Autopartner i Skövde precis omöjlig att få tag på. Ingen svarar i telefon. Nästan som dom inte vill ha mina pengar :) |
|
|
Bjorn_j: det har jag ocksa markt. Jag har fatt ringa till saljarna och sen har dom fatt ga och leta reda pa mekanikerna. Ingen idé att ha telefonnummer till verkstaden om ingen tanker svara. Irriterande. /// Erik |
|
|
Hämtade bilen igår på KA motor. Bra grabbar där. 5080 för inspec 2 samt hjullagerbyte .. Det var ganska billigt tycker jag. Så kan värkligen rekomendera KA till er i Skaraborg :) |
|
|
Jag väcker tråden till liv. Är KA lika bra fortfarande? Nyfiken eftersom jag söker en snubbe som kan fixa min E38. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.