|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en bmw 525a som strular och bråkar. Har som ett antal andra bmw i den här årskullen låst sig på 299960 km. Men, det är inte det som är problemet. När man startar bilen piper det utav fan, tills man rör bromsen, då slutar det, för att låta hela tiden när man trycker in bromsen. + att instrumenten inte startar, bara hastighetsmätaren funkar. för att efter en stunds gång/körning. tjuta igen, och starta kyl och felmeddelande rutan. tankmätaren fick spel och visar ungefär 200 liter (!?) medans varvräknaren kan vara slö några minuter för att sedan fungera perfekt. mycket irriterande problem, vore tacksam för alla svar och hjälp. mvh/ Robbin Öberg Ingen kommer ihåg en fegis | |
|
hej mitt tips är att plocka bort instrumentet från bilen ta in det skruva isär det så att du kommer åt lödningarna på kretskortet. det finns även några kondensatorer som skall bytas har jag för mig. det gjorde jag iaf då funka den perfekt sedan. kolla på mektips instrumentering på bimmer.se kanske du kan finna intressant. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.