AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.182

540in hemma nu!

kr
101
krille_540
320D X-drive M-sport -15
Har både haft 540 och 750 med automat, men igår så åkte och köpte mig en 540 -95 med manuell 6vxl låda. Vilken skillnad på bil det är mot automaten. Gillar denna bil skarpt lägger upp bilder på denna snart
Grattis! Blev det den i Brokatrot med svart läder?

Mvh Stephan
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kan du beskriva skillnaden?
kr
101
krille_540
320D X-drive M-sport -15
Det känns som man har mer kontroll över allt man kan bestämma exakt med växlingar bilen blir mycket piggare än automaten och körglädjen större tycker i alla fall jag. Nej stephan min är arctis grau metallic utan skinn
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag tror att den blir piggare eftersom du ligger i lägre växel nu när du själv får välja. Automaten ligger väldigt lågt och jag kan därför hålla med om att den upplevs somtrött ibland innan den växlar ner.
En 540 automatlåda i sportläge känns aldrig trött, allt beror på vad man jämför med

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Nä de blir en helt annan bil i sportläget. Tyvärr är det så att man blir fort "hemmavan" och tycker att det inte går så fort som det faktist gör.

Körde en tjänstebil här för nån dag sen, helt ny Volvo V70 av okänd modell av motor och automatlåda. Där hände inte speciellt mycket vid kickdown, man hörde mest motorn men de hände inget.
kr
101
krille_540
320D X-drive M-sport -15
Tycker inte heller att automaten är slö. Ngn som vet hur mkt snabbare den manuella är 0-100?
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
kan inte svara för e34an men e39 an ska vara 0.2 sekunder långsamare till 100 enligt instruktionsboken...
Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
jag har nyss oxå köpt en 540 6vxl manuell -94... nån som kan något om dom lådorna? min etta vill hoppa ur ibland när jag startar och växelspaken känns sladdrig.även tvåan känns lite konstig.. men skojja att dom går bra.. och det var verkligen roligt att få växla lite och välja själv vilket varvtal man ligger på..

hellre GasHäng än RattGlapp.
54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
smileface, köpte du HWW 237?

Krille_540, det var alltså du som köpte den gråa för 33k? Kastade mig över telefonen, men det var redan nån på väg med tåg ;) Kul att den gick till någon på AP iaf.

MVH
Andreas
kr
101
krille_540
320D X-drive M-sport -15
Precis stämmer bra det fick ge 30k för den men det hade tydligen ringt många efter mig så han ångra sig att han inte begärt mer. Den är i fint skick insteget lite slitet och solskyddet på förar sidan åker ner hela tiden annars är den kanon!
Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
540 :D jo jag köpte hww vet du nånting jag bör veta o den?? som kanske pinkoden til larmet för batteriet är väl slut i fjären snart:.

Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
eller tråden om lekage på M60 inte många som trodde bröstkåpspakningen. om det är sånt stort lekage som du beskriver i den tråden så var den hyffsat jävla nytvättad när mina polare var o tittade för dom hittade inget oljelekage. men svårt att hitta något som är borttvätat.. hittade en intessant tråd här kan det vara något??

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.