AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.154

Du är vad du kör...bmw = makt?

bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Läste denna artikel:

Länk

Undrar hur dem kommit fram till detta och vilka frågor som ställs under själva undersökningen.

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Känns som om det stämmer ganska bra. BMW är en modell som kostar mer än genomsnittsbilen. Kör du en ny bmw så speglar det ofta att du har en bra privatekonomi. Pengar = status.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Så är det.

/ElakaKatten

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag är totalt ointresserad av makt, däremot kan jag tänka mig att vara ekonomisk oberoende = makt över mig själv.

Men framförallt är BMW den absolut snyggaste bilen så statusbiten kan jag nog skriva under på.
Inte nödvändigtvis. Ingen jag känner intresserar sig för min bil och inte skulle jag uppskatta det heller. Någon som hört talas om "Freude am Fahren"? Det är pga dess köregenskaper/komfort jag tycker om min bil inte genom andras åsikter. Om alla körde BMW vore jag fortfarande lika nöjd. Men vi har alla olika behov och det finns säkert någon som har behov att få andras uppskattning genom att köpa sig lite tyskbearbetade råvaror.

Mvh
Mikael
Finns även mer om samma "undersökning" under: Länk
"Om man generaliserar lite kan man säga att sportfantasten letar efter egenskaper som snabb acceleration och aktiv körsäkerhet. Det är en sportig, märkesmedveten friluftsmänniska som ofta kör Jeep."
Jag läste det igår och skrattar fortfarande :D

Mvh,
/Wille
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Illa att folket bakom en sida med så vackert namn inte kan prestera bättre... ;)

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
elegans och självsäkerhet kan jag skriva under på.

m3 e30 - finns det något alternativ?
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Såna där undersökningar från skvallerpressen är ganska meningslösa.

Däremot så är det faktiskt så att du INTE är vad du kör, även om de allra flesta tycks tro att det är som rubriken lyder......

Mats
BMW CS #5847
Det är samtidigt nybilsköparen som undersökningen syftar på, inte föraren av en 15 år gammal 520 för 10 000 kr.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
t80196: Hehe, ja det finns väl sådana delar i vissa personers bilval också. Du kör något som signalerar vad du önskar att du var... Men det är ju inte hela sanningen, en del personer är rätt nöjda med sig själva och behöver inte bilen för att förstärka svaga delar av sin identitet.

/ElakaKatten - mäktig, företagsam, elegant och självsäker =)

inte makt på vägarna iallafall !!! då vissa personer stänger till körfältet så man inte ska köra så fort.

min hemsida Länk
ri
72
rillejo
320i -92
Hur många köper inte en ny bil på avbetalning eller med hjälp av ett fett banklån. Det speglar verkligen motsatsen till den undersökningen. Tror det är en väldigt liten del av befolkningen som köper en BMW eller annan dyr bil kontant.
Jag hatar banklån, känner många som resonerar som jag och cashar sin bil.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Mikaelodoris: Jag håller med dig till fullo... Det är väl inte direkt jättemånga procent av svenska folket som tycker att e39 touring är den snyggaste bilen men jag åker skönt och de blir rätt förvånade när de kollar in i bilen och ser den eleganta skinn-inredningen...

Man märker ju däremot att folk kollar på e60n när man kommer i den... E39 är ju inte en potent bil ibland "vanligt folk" på stan när man vill ha blickar...

Då får man nog åka e46 cab el dylikt.
e39 är ju mycket snyggare än den patetiskt plastiga e60 som måste vara bmw:s fulaste bil genom historien, det finns inte ens lister på den

min hemsida Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bmw är ju körglädje bakom ratten. Har man kört bmw länge behövs inga skvallertidningsundersökningar:) då en ny bil har ett andrahandsvärde som en sten i vattnet blir det inte visdomsrekommendation att låna till fordonsinköp. Jag har aldrig gjort det de senaste 10åren. Mvh asken
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
läste senast en insändare där man skrev att bmw bara körs av krigsförbrytare från jugoslavien...

har personligen ingen bmw för att det är en statussymbol, däremot för att den är driftsäker och körglad.

sen skadar det inte att folk tittar två ggr på den... :)

//bjerser
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.