|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 520iT-95 med "stora" klimatanläggningen. Med Ac aktiverad blir bilen märkbart slö på lägre varv samt att den rycker störigt när den slår till och ifrån. Fler som har denna tendens på sin bil? Är det normalt eller finns det något att göra åt det? Kanske skall förtydliga med att det är så tydligt att jag helst inte har sc aktiverad vid stadskörning...till och med frun anmärkte på problemet. Ac kyler doch bra och fungerar fint i övrigt. //Simon | |
|
Tjaba Ja har samma fenomen på min 525a, det märks ganska tydligt när pumpen slår till. har lite rassel i min pump så den kanske inte är i topptrim heller. Men ja håller med dej, står man tex vid rödljus å ska åka iväg och pumpen startar samtidigt så blir det lite ryckigt ! Men ac,n tar ju en del motorefekt, på lite äldre bilar märks detta ganska tydligt. -///Andreas |
|
|
M50 motorer är lite känsliga, så det märks tydligt när kompressorn går igång, för att kompensera så är bilar med fabriksmonterad AC utrustade med dubbelmassesvänghjul, men det verkar inte som om det hjälper speciellt mycket. På M60 märktes det inte alls när kompressorn gick in. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Jag minns att jag kände av AC-"rycket" även på helt nya E34 med lilla sexan när det begav sig. Mest på 520, men även klart märkbart på 525. Det är tyvärr normalt på de mindre motorerna. Så extremt som du beskriver känner jag dock inte igen. Det kan ju vara en idé att låta någon med erfarenhet prova bilen så kan man direkt säga om det är normalt eller inte. Det kan ju eventuellt ha blivit något fel som gör problemen större än normalt. På min 535a känns det i princip inte alls, bara en antydan när ACn slår till. Det har uppenbart med motorstorleken att göra och nog något du får stå ut med SimonK, till en viss grad iaf. Mvh Rasmus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.