AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
992

Imma på rutorna i min 750

Paap Reeder
Nu har regnet från Karslhamn hamnat i huvudkommunen. Åkte idag omkring i regnet och tycker det är mäkta irriterande att jag får imma på alla rutorna i en grisblink.

Får då antingen dra igång AC ... eller den längre tidskrävande metoden med extra defrosterverkan.

Är det jag som fortfarande är osams med denna värmeanläggning i min 692 000:- kronors bil (OBS avser NYP ... för 16 år sedan ... dagens pris ligger på 10 000:-) ... eller "är dom så?"

Som jag alltid säger .... bästa och enklaste värmelösningen fanns i Volvo Amazon. Två spakar en för fläkt och en om man ville det skulle blåsa i mustaschen eller på tårna ... t o m en idiot som jag kunde med den lösningen.
Nu får man köra med dblstråleoscilloskåpet bland ca en miljon elpryttlar för att försöka hitta en värmegnutta.

MVH /// Paap R
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Mycket enkelt Paap: Det är dags att byta mikrofiltret!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmmm....säkert en fråga som varit uppe tidigare i ett otal frågeställningar>>>MEN jag frågar ändå ;)>> När fick E32 kupéfilter?

Mvh Janne.
happygrus
1990 ska det ha varit.. det sitter iaf inget på min 89a..
Paap Reeder
Hej!
In my case så bytte jag detta filter ganska nyligen ... d v s i nov och tror väl inte på den som felorsak om det inte är extremt korta bytesintervall på den.

Körde igår och kom in i en regnskur under en 20 milafärd ... och nog fanken bidde det imma ett tag.
Sedan vart det kontinuerligt regnande under ngn timma ... no problems.
4- pers i limon.

MVH /// Paap R
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Kan det vara någon igensatt dränering? Men du har väl koll på det mesta på den bilen antar jag...

/Mats J
Paap Reeder
... nu när du säger det så var det länge sedan man såg ngn "pöl" av AC-vatten under den.

MVH /// Paap R
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Janne T: 6/90.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.