|
|
|
|---|---|
skogsnisse |
Hej funderar på att köpa en bmw 325 , E30 modellen vad ska jag tänka på,,finns det några saker som jag skall titta efter extra osv... |
|
hej! ja du jag kan bara säga possetiva saker om den bilen. har haft en i 3 mån nu och är helnöjd. är inte så törstig som man kan tro till att börja med. kolla även rost, lyssna efter missljud i motor och låda. servicen är viktig som med alla bilar. tänk på att dom som säljer ofta vill ha mycket pengar för en 325:a e30. köpte min ganska billigt men det finns dom som vill ha 40-45000 kr. då ska det inte vara mycket mil på mätarn tycker jag iaf. ja det var väl allt jag kommer på nu. hoppas att du hittar en fin bil till bra pris. du blir inte missnöjd det kan jag lova:) lycka till!! mvh mange |
|
| Rost, rost, rost och rost. Skärmkanter, dörrkanter mm. Bakre stötdämparnas övre festen, en slags bussning som brukar bli dålig, dock billiga och lätta att byta. Sen det vanliga. | |
|
kolla även kammen om den är sliten eller inte... samt kolla så att det är "torx-bultar" till toppen åxå... om det inte är det så rekommenderas det att byta, de "sexkantiga" kan gå av... kolla hardyskivan, silentblocken... lycka till! Ska det vara på det viset?! |
|
|
Har haft min i 1,5 år nu. Är jättenöjd. Inga dyrare reparationer ännu trots att bilen gått 25000 mil. Hade dock lite problem med kopplingen i vintras. Berodde på slitage plus kallt väder. Den drar under litern oxå vid måttlig körning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.