|
|
|
|---|---|
|
Nu har man köpt sig en ipod och en ice-link. Funkar jättebra och ljudet är nice. Enda problemet är att jag inte riktigt vet hur man styr skiten? Funkar ju att styra från ratten och stereon, men blir svårt då man inte vet hur man ska navigera:)! Sen så har jag problemet att låtnamnen inte visas? Visas bara "CD 3-02/CD 4-11" Typ nå sånt. Hur fixar jag så att jag ser låtnamnen på stereon? Och någon som vet hur man navigerar? Kanske fins intruktion på hur man skall göra? Btw, har en 02as e46. Om det skulle hjälpa. | |
|
Hej! CD1 motsvarar den första spellistan i Din Ipod. Stereon klarar att simulera 5 stycken spellistor som alltså är CD1 tilll CD5. Dessa spellistor kan ha 99 låtar i varje. CD6 används för att komma in i menyn. Om Du läser instruktionsboken till Icelink (jag kommer inte ihåg hur man gör) kan Du här skifta från "CD1 - 02" till ID3-tagar och "Låtnamn - Artist". I min 330 har jag 4:3 Navi och där blir ID3-tagarna inget vidare men jag tror att de blir bättre i både vanliga stereon och 16:9. Lycka till! Det Du får upp på CD 1-5, alltså de första fem CD-skivorna som skulle legat i en växlare Carl |
|
| Har själv fått inkopplat en I-pod i min 330-02 och jag har inte fått rätt på spellistorna som skall döpas från "BMW1" till 5, går tydligen att döpa dom till min musik mm efter "BMW1" men jag har inte fått rätt på det. Jag har en 4gb I-pod och när jag sätter igång den visar den CD11 och då kan jag spela från låt nr:1 till 99 sen börjar den om på CD11 men nu fortsätter den med andra låtar och så vidare. | |
|
Bosseman och SoulCalibur ska hjälpa er med detta imorn.. men måste lägga mig nu ska till jobbet men imorn (idag) lovar jag att ni ska få svar på era frågor! - Kolla Länk |
|
|
Spellistorna byter ni enklast med knapparna 1 - 5. Jag har 5 stycken listor på min iPod numrerade 1 - 5 för enkelhetens skull. I spellista 1 ligger alla låtar som finns i iPoden. 2 - 5 är uppdelade på lite olika inriktningar. En med ungarnas musik, en med frugans favoriter etc. Funkar väldigt bra. Det är 2,5 år sedan jag installerade min så jag kommer inte ihåg hur jag gjorde för att få igång visningen av id3-taggen. Jag har för mig att det var en fil som skulle skickas på ice>Linken. "daikini" är nog mer uppdaterad i den frågan. Hur som helst har det fungerat suveränt sedan dess. Det enda jag saknar är visning av åäö och att den kan komma ihåg om man hade "random" aktiverad när man stänger av den. "BMW six appeal" |
|
|
Om ni måste döåa dom till BMW 1-5 så har ni BMW:s adapter icelinken kräver inte detta. Plus att ni kan komma åt alla (observera alla) spellistpr om ni väljer cd6 och i menyn väljer den spellista ni vill ha. I denna meny kan man också aktivera ID3-taggarna. |
|
|
Under knapp 6 kan man också välja bland artister, låtar, album, genre. "Allt" finns där. Att man också kan aktivera id3-taggarna där var nytt för mig. Jag är rätt söker att jag inte gjorde så. Nåja, jag har inte letat efter några uppdateringar på väldigt länge eftersom jag är nöjd med hur den fungerar ändå så det kan bero på det. "BMW six appeal" |
|
|
Lånar tråden lite. Jag funderar på att köpa en Ice-Link och jag har en e46 touring -02 med 16:9 navi är det svårt att montera Ice-Link i den?? |
|
|
Hej! Självklart kommer man åt allt via CD6-knappen, sorry för otydligheten. Fast min erfarenhet är att man behöver ha Ipoden bredvid för att se vad som händer då det inte visas något i displayen för stereon. Jag har min Ipod i bakluckan, så jag har lite svårt att dra nytta av detta. Eller har jag bara inte fattat hur man skall göra för att få upp menyer och grejer i Navin? Carl |
|
|
Jag har ingen navi men ser ice>Link-menyerna på bilens display. Den enda gången jag ser iPoden är när jag ska byta musiken i den :) "BMW six appeal" |
|
|
master... Att montera Ice-Link i e46 touring -02 med navi är lätt som en plätt. Mycket lättare än det var i min förra e39. Slit ur lösa golvet i skuffen, ta ur baljan. Sedan bara att öppna locket i bagagegolvet alldeles bakom baksätesryggstödet, två plastmuttrar 10mm har jag för mig. Lossa kontakten i radioenheten som sitter till vänster bakifrån bilen sett. Sätt icelinken imellan sladden och radion och vips så var det klart. Se för kattsingen till att ha minuspolen på batteriet avtagen under montaget bara. Om du har cd-växlare, så dra ur de två kablarna ur dess baksida innan du kör igång. Tack vare att dension numera har förberett mjukvaran, så kan man aktivera id3-visning via menyn. (istället för att krångla med filer hit och dit.... som bood och jag fått göra i icelinkens ungdom) Man får trycka på cdknappar enligt instruktioner på skärmen som bekräftar att visningen sker korrekt. Visningen på 16:9 blir lite hoppig mellan stora och små bokstäver, man stör sig ett tag bara. Ipoden går utmärkt att lägga i vänstra facket i skuffen, för enkel åtkomst. Dra bara kabeln dit på enklaste sätt. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Tackar Appelqvist |
|
|
Hejsan SoulCalibur! Sorry om du har fått vänta lite men i.a.f. nu ska du få svar angående din ice>Link Plus! Gör så här! 1, Ha din IPOD nära din hand! 2, Håll in knappen ”6” på din radio i några sekunder. Sen får du upp "Meny" på din IPOD. Sen väljer du "Setup" i "Menyn" (för att välja "Setup" måste du hålla i knappen ”6” igen i 2-3 sekunder) Sen när du har kommit in i "Setup" får du leta fram "Text Selector" (har för mig att det är första alternativet när du har kommit in i "Setup"). Sen när du har kommit in i "Text Selector" så får du välja att du ska ha text! Det kan ta några sekunder innan texten kommer upp på BMW displayen 3. Lägg din IPOD i handskfacket eller vart du har den. PS. för att byta från "Text Selector" till exempel "charge", "Language" så måste du hålla inne "Spolar knappen". Hoppas jag kunde vara till hjälp! Har du några andra frågor så fråga på eller om nått skulle krångla så att du inte får upp texten. // daikini - Kolla Länk |
|
|
Till cabben har jag förresten skaffat en stereo som läser direkt från ett minneskort. Jag vill verkligen INTE hålla på med skivor. Apropå smidiga musiklösningar till BMW, alltså ;) "BMW six appeal" |
|
|
Bosseman och SoulCalibur har detta hjälp er eller? - BMW E39 525i 2001 Länk |
|
|
Jag tackar för hjälpen daikini, nu funkar det kanon. Bosseman Bosse |
|
|
Okej men det var juhh nice ;P - BMW E39 525i 2001 Länk |
|
|
Lustigt, efter jag hade postat inläggen här och starta bilen dagen efter, vipps så visas id-taggarna? Whack?.. jo:P E lite nybörjare med ipod-grejjen. Men gör jag playlisten genom datorn eller i själva ipoden? Tänkte man kan välja mellan 5 playlist med nummerknapparna på stereon. Nu gäller det at fixa 5 olika, tänkte lägga olika kategorier för dvs nr: 1:party, 2: Lugna , osv osv. Verkar som att jag måste ta bort nån av de gamla playlisterna för att fixa nya? eller? |
|
|
SoulCalibur, om du gjort så som jag sagt så kan du styra playlist från själva radion. du behöver inte mer ipoden.. tryck på "6an" sen får du leta fram playlist! - BMW E39 525i 2001 Länk |
|
| Jag får då inte fram mina id3 taggar...när ja trycker på knapp 6 byter d bara låt typ...helt stört?kan nån hjälpa mig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.