|
|
|
|---|---|
|
Jag har känner tre killar med olika bmw:s två e39-98 och en e38-99. jag själv har e39 men är inte med i den här frågan. En har svarta skin i bilen, en grått skin och en Beige skin. Alla bilar har gått mellan 13000-14000 mil. Ingen är med största sanolikhet skruvad. Kilarna är mycket noga med sina bilar mm, Nu till funderingen Skinetstolarna i bilarna har skilnad i slitages. Beige stolarna finns det inte ett märke i, Det grå skinet är också fint men finns endel slitskador och dom svarta stolarna är betydlig dåligare. Är det stor skilnad på kvalite på skinet och har det någon betydelse vilken färg det har mm Hur slitet ska ett skin vara när bilen har gått runt 13-14 tusen mil?. Det är förar stolen i bilen jag pratar om. mvh | |
| Jag tror att det mesta handlar om hur mycket personer i frågan väger och vad de har för kläder(byxor).Sen borde man också behandla den varje 6 månader. | |
|
Det beror mycket på hur skinnet behandlas. Står bilen i solen på somrarna? Smörjs skinnet in ordentligt med jämna mellanrum? Har du nitbälte, jeans eller mysbyxor? Kliver du in och ut eller hasar du? Många faktorer. |
|
|
Har creme-färgat skinn i min och måste säga att jag sköter det bättre än det svarta jag hade i förra BMW:n. Anledningen är att skit och smuts syns bättre på ljust skinn, varför det rengörs och vårdas oftare än när jag hade svart skinn... Kan kanske vara en anledning bland många andra. F.ö. kan jag säga att jag använder Meguiars rengöringsmedel för inredning, fungerar utmärkt på såväl vinyl som skinn (BMW:s läderrengöringsskum ger jag inte mycket för). Däremot är BMW:s läderlotion helt underbar! Den har även en rengörande effekt. //J |
|
| Skötseln är nog som sagt det viktigaste. Det första som ger sig på skinnsäten är sömmarna om inte skinnet smörjs och hålls mjukt. Dessutom är det skillnad på sittkomfort i en smord och en "stel" klädsel. | |
|
Det har ju också betydelse vilka sorts mil bilen har fått. Har den kryssats över hela Sverige eller Tyskland med kanske 100 mil per dag och bara ett fåtal utstigningar på den sträckan slits det ju mycket mindre än om man kört bilen mer i stan och kilivit ur en gång per mil. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.