|
|
|
|---|---|
|
Tja, Har en ny tryckplatta, lamell och svänghjul till min 535 E34 som jag tänkte byta. Den som sitter på är lite sliten, går bra att köra med men så fort man varvar över 4000varv å släpper kopplingen så slirar kopplingen bara. Eftersom ja inte gjort detta förut så undrar ja om man måste lyfta ur hela motorn, eller bara sänka ner lådan för att byta, och är de nå mer man behöver veta/göra, eller är bara bara straight forward from there? | |
|
Plocka du ner lådan, men först måste du ta ner avgassystemet. Glöm inte heller att märka upp hur mellanaxeln är monterad, samt att byta låsmuttrarna. |
|
|
Tack för svaret. Du menar så man inte vänder backåfram på mellanaxeln? Då ska ja skaffa nya låsmuttrar medans ja endå skaffar nya stödlager för kardan, den knackar lite så lika bra att byta dom medans man endå är där å rotar. |
|
| Ett litet tips: Låna ihop tre 1/2 tums förlängare till torxskruvena i överkant på lådan, det underlättar o glöm inte att du måste ha torx hylsor. Har man någorlunda skruverfarenhet är den väldigt lätt och byta, förutom att lådan väger bly, låg själv med min växellåda på magen, inte så trevligt, men det gick, lycka till! | |
| Nja... lyckas du vända den bak och fram och få stödlagret på plats gör du det bra. JAg tänkte på att när du delar axeln för att byta stödlager märker den så att den kommer i samma läge. Dessutom är det inte fel att även märka upp läget mot medbringarna (växellåda, bakaxel). Annars kan du drabbas av obalans | |
|
Så med andra ord, märk allt jag tar bort som annars kan sättas tillbaks fel? De ska ja garanterat göra. :) Ska försöka få tag på lite torxhylsor. Tack för svaren! Nu ska jag bara repa mod och byta skiten så de blir gjort. |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Finns kanske något av nytta på nedanstående länkar. Länk Länk Länk |
| Tackar för länkarna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.