AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
742

Nån som vet ngt om denna 525?

Länk Polaren funderar på köpa den. Den har varit ute länge så man börjar undra. Vi funderar på å åka dit men d e typ 60 mil så om nån vet ngt vore ja tacksam.
Sen har ja några fler frågor.
Vad är komfortpaket e d sportigare eller mer gubbigt? Punkteringsfria däck e d nått att ha?
Mvh Mattias

Alpina CS:035
Alpina Gemeinschaft:249
Länk
nä men tack för all hjälp;)

Alpina CS:035
Alpina Gemeinschaft:249
Länk
16.562
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Vet inte om det är någon hjälp men jag får i alla fall en bra känsla av annonsen. Svensksåld bil med en ägare innebär att chansen för fusk med bilen är betydligt mindre än om det hade varit en nyimporterad tyskvagn.

Aningen tråkig färg (smaksak) är väl kanske negativt, avsaknad av automatisk (utökad) klimatanläggning också. I övrigt så har väl bilen det mesta som man kan tänkas behöva utrustningsmässigt.

Punkteringsfria däck är standard på 5-serien och innebär en bra trygghet men också att bilen blir lite mer spårkänslig och små stötig. Jag har själv kört en hel del BMW med sådana däck och tycker inte att det är ett problem. Vissa är dock negativa till dem.

Comfortpaket kommer jag inte ihåg exakt vad det innehöll men jag tror det var ungefär Radio, Klimatanläggning, Fälgar, Multiratt osv. Det är inget sportpaket utan ett paket som behövs för att få "normal" utrustning i bilen. Bilen har dock 17" hjul så lite sportigare än standardutförande är den i alla fall.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.