AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
835

Styling till z3 - finns det!?

Skulle vilja ha en schysst sida med mkt delar till z3, inte bara ett fåtal karossdelar/plasdelar... Har letat efter svarta njurar men hittar det inte - stockholm carstyling har haft hamann njurar men de är slut o. de skulle inte få in dem åter igen... =( Vad göra, tips på bra sidor någon - gärna svenska!?

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Svarta njurar brukar finnas på ebay: Sök på z3 nieren
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
ja inte är den infärgade plasten snygg som t.ex. de svarta njurarna om du använder en sidematt färg och mattslipar njurarna och grundar med plastprimer och slutlugen målar med sidenmatt svart färg så får du ett proffsigare resultat än den infärgade plasten blir ofta grå och det blir inte någon finess med det svarta det ser bara billigt ut eller köp ett par beg. njurar och behåll dina nuvarande om du ångrar dig annars har jag köpt mycket till min Z3 på e-bay men jag har tvärtemot dig köpt kromade detaljer
P.S jag kom på att den mattsvarta inredningen runt vindruta invändigt är svartmålat från fabrik förmodligen för att den infärgade plasten blir grå med tiden
mvh Uffe/bildock
Tack för de fina tipsen, ska gå in o. kika på e-bay! Bildock; tack för tipset, tror dock jag väljer att köpa för att undgå "billighetskänslan"... =) TACK!

Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
jag har två svarta njurar, typ som plastkåpor man lägger över. får man bara fast dem rätt, så ser det inte alls billigt ut. de blev dock lite grådassiga för mig först, men det löste jag med att lägga på en bra tire shine-produkt. och det blev riktigt bra! tappade inte svärtan under det halvåret jag hade dem på, trots tvätt och sol och annat slit. fördelen med dessa är att de går enkelt att ta av och på. nu ligger mina i lådan för att jag vill ha kromat ett tag. men snart åker de på igen, när man vill vara lite tuffare ;)

dock kan jag inte tipsa om vart man kan köpa dem. de satt på min förra z3:a och jag tog dem med mig när denne såldes.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.