|
|
|
|---|---|
|
Hmm, detta känns inte helt hundra då jag är en saab-ägare i nuläget ;). Det är iaf såhär att jag vill åka något som har en lite tåligare låda samt är bakhjulsdrivet. Volvo finns inte i huvudet ens så då blir det bmw :) Nu funderar jag lite över modell. Har läst runt en del och kommit fram till att det förmodligen skulle passa bra med en 318is. Men jag kan inte något om bmw så jag undrar lite hur tålig denna bilen är? Låda, motor osv. Sedan allmänna saker såsom försäkring, att tänka på osv. Jag har ca 50k att spendera men jag tänkte som så att jag runt 15-20k på bilen sedan resten på att eventuellt busa till den lite som bättre väghållning, eventuellt turbokonvertering osv. Alltså, vilken bil passar mig? Finns det någon modell som är bättre/roligare än 318is i den prisklassen? Även lämpligare kandidat för konvertering tas tacksamt emot. Tack på förhand. | |
|
Pratar vi E30 eller E36? |
|
| för 15-20k så skulle jag försöka hitta en e30 325 den kanske inte är i bästa skick för den pengen men du har ju då ytterligare ca 30-35k att "fixa" till den för! vet inte om så många turbokonverterade m42 motorer (318is) men däremot m20b25 och m20b20 finns det ju en hel del! så om jag skulle turbokonvertera skulle det nog bli på en m20 motor isf! men sen beror ju mkt på vad du tänkt med bilen? bankörning?, vanlig bruksbil fast en jäkligt ball sådan eller kanske en strippen bil? | |
| Vi pratar e30, det är väl gamla modellen right? :D Tanken är att den skall gå som busbil/sommarbil. Mer inriktning på bana/landsväg än stripp. Hade tänkt 200-250 stabila hästkrafter om det går att få ur bilen någorlunda säkert. Men hur mycket kan man tänkas behöva betala för en fin 325? Gör ju inget om det överskrider "bilbudgeten" men är ju kul att ha lite pengar över till dämpare, bromsar, motor osv. | |
| Ska du ha en bil med lite klös i så ska du inte satsa på en 318i, 318is. 320 minst, för 15-20.000:- hade jag satsat på en e30 320 i fint skick. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.