|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har precis införskaffat en polermaskin för att ta bort lite småreport runt lacken. Mörkblå metallic är snyggt, men allt syns! :( Finns det polermedel med fälgpigment som kanske hjälper till lite? Om ja, fungerar de bra? Vad skall man polera med? Tacksam för förslag! MVH Tobias | |
|
Kolla tidigare Inlägg Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Har nån testat vax med färgpigment e rubriken =) go for 540 manuell |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tobias. Jag rekomenderar Sonax proffs Waxpolisch det är speciellt bra till blå och röda bilar,det innehåller inte samma lösningsmedel(petroleum) som de du köper på macken utan luktar apelsin,vilket gör flamningstendensen som det gärna blir på dessa färger obefintlig, kan beställas på mekonomen 179 kr lit går att 1/4 lit till hela bilen.kolla galleriet min är precis nypolerad och jag blev verkligen nöjd. Jag vet inte om de nya färgwaxet är bättre än de skokrämsjunket som såldes för 10 år sedan.Och de är väl knappast avsedda för en metallicbil??? MVH Hasso |
|
Hasso: Tack, jag skall bege mig till Mekonomen och inhandla sådant. Hur har du behandlat stenskott? Lägger du i med lackstift före poleringen, eller sköter du sådant efter? Läste mig till att "skokräm" inte var anpassat för bilar! :) Blir vanlig hederlig polering. //Tobias |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Före poleringen helst,men låt det härda nån dag åtminstone.Men stenskott drabbas man ju av kontinuerligt så det blir att måla vid behov. Det är förmodligen beställningvara på Mekonomen så du kan få vänta ett tag ngr dagar kanske. Det bästa är ju att bilen blir både polerad och waxad samtidig.använde den vanliga Sonaxpolischen tidigare men detta var bättre. MVH Hasso |
|
Hasso: Använder du sedan vanligt Sonax flytande hårdvax när du är klar med poleringen? Eller har Sonax även någon form av proffsvax? MVH Tobias |
|
Nu missade du poängen Tobias "Waxpolish" polerat vaxat klart. När jag använde den vanliga butiks poischen så vaxade jag för hand efteråt med turtleextrem . Det finns många olika produkter av proffsserien kolla länken. Länk "Sonax" hemsida. MVH Hasso |
|
Tack för adressen Hasso. De visar inte Sonax Proffs-artiklar, men det är väl bara att beställa från Mekonomen. Skönt att slippa vaxa bilen efteråt. MVH Tobias |
|
Nä hej du de har tydligen gjort om hemsidan sedan jag sist var där.You got mail. MVH Hasso |
|
Tjenare Hasso! Det har inte kommit ngt mail. Skickade du det till: Tobias.Vikberg@skf.com ? MVH Tobias |
|
Yep men vår server verkar strul ska prova att byta till 08 servern. MVH Hasso |
|
Hej Hasso! Mailet kom fram, skrev ett svar. Ibland tar det tid för de små elektronerna. Nätet är stort, inte konstigt att de simmar fel ibland! :) //T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.