|
|
|
|---|---|
|
tjena...äntligen äger man en BMW....joo det är så att ägaren innan mig bytt bromsar bak (klossar) o han använda inte bmw orginal delar så han kunde inte montera dit slitvarnarna..så nu lyser lampan hela tiden i instrumenthuset..hur kan man släcka den utan att behöva byta till orginal klossar...då dessa är 3 dagar gamla...tips behövs...bilen är en 320i-90...MVH Johan | |
|
Välkommen till forumet! Montera bara en ny slitagevarnare! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om du inte har någon slitagevarnare så kan du bygla stiften i kontakten till varnaren med en kabensnutt. För en slitagevarnare är bara en kabel slinga, när den slits av lyser lampan. När jag inte fick tag på en ny varnare tog jag den gamla och tvinnade ihop kablarna, fungerar bra men man riskerar ju att inte byta belägg i tid nästa gång..... /Fredrik |
|
|
tjena igen!! tack så mycket...Erik.W.. aha aa okey du menar att ja ska brygga dem då eller?.. ny fråga...vad händer om man klipper av varnarna?... bilen går juh igenom sbp men jag orkar inte me den röda lampan som för tillfället är övertejpad med svart eltejp:D |
|
|
Slitagevarnare kostar några tior att köpa och det är inte speciellt knepigt att byta dessa. Det finns ingen anledning att köra med fullösningar som att bygla kontakten. Slitagevarnarna kan vara bra att ha. __ Bilblogg: Länk |
|
| Annars tar det 5 minuter att plocka loss instrumentet och ta ur glödlampan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.