|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är ny här. Jag håller på att planera ett inköp av en ny BMW 3-serie coupé och funderar fram och tillbaka utan att nå något definitivt beslut. Ett val som känns svårt är huruvida jag skall lägga pengarna en större motor (325d istf 320d) eller om det är viktigare med sportpaketet. Alternativ 1. -------------- 320d Coupe -M Sportpaket -Blue shadow tyg/alcantra -fälg M 193 -Comfortpackage -Adaptiva kurvljus -Komfortöppning =393900 kr Alternativ 2. -------------- 325d Coupe -Pearlpoint tyg/läder -fälg V-eker 188 -Comfort package -Dynamic package (sportstolar, kurvljus, komfortöppn) =396600 kr Notera att båda alternativen har sportstolar, i övrigt saknas alla delarna av Sportpaketet i 325-an. Vad tror ni om detta val? Hur stor är prestandaskillnaden mellan motorerna egentligen? Enligt tekniska data verkar det ju inte skilja så mycket, men det är ändå en sexa i 325-an istf en fyra. Jag skulle uppskatta om någon ville dela med sig av sina kunskaper och/eller synpunkter. mvh, /Khellros | |
|
Var in på BMW i V-ås förra veckan, lät som att det ev skulle bli en kampanj på 3serien med M-pkt, dock inte lika förmånligt som det som är på 1serien. Men det är bara hörsägen ännu. |
|
|
Oj då, tack för tipset, det låter ju väldigt intressant. Fick du någon uppfattning om inom vilken tidsram den skulle börja (ifall kampanjen nu skulle bli av)? Själv var jag inte medveten om kampanjen på 1-serien -- det verkar inte som den marknadsförs på BMW.se, endast på ÅF-sidor. Jag får väl hålla ögonen öppna framöver så jag inte missar en eventuell 3-serie-kampanj. /Khellros |
|
|
Det var så lite så, får ju hoppas att det blir så nu när jag skrivit det oxå. Nuvarande kampanj på 1serien(gäller ju bara 120i och d) ska tydligen gå ut vid månadsskiftet nu, men det lät som att den kanske skulle fortsätta men med ett prispåslag på ca 5000:-. Det var i samma mening det nämndes att det kanske skulle bli en liknande kampanj på 3serien oxå. Det bästa är nog att prata med en ÅF, de bör ju få information. Kan hålla med om att det inte direkt basunerats ut med kampanjen på BMW.se. Det har dock pratats mycket om det på 1serieforumet. |
|
|
Motormässigt är 325 klart att föredra. Sexan går bättre på lägre varv och blir trevligare i stadskörning, sedan är den betydligt tystare med. Så att vänta på att det blir en drive på M-paket och sedan välja 325Cd är nog en god tanke. Blir en riktigt fin bil. Lycka till. |
|
|
Jag pratade just med min lokala ÅF (Gävle), och han berättade att det fanns en kampanj och att den redan var igång (fr.o.m. denna vecka)! Enligt uppgift gäller kampanjen samtliga motoralternativ i 3-serien med M-Sport-paket och innebär en prissänkning med 17100 kr. Så nu har jag väl inget annat val än att tolka det här som ett tecken från ovan att jag bör köpa 325:an med M-paketet? :) Tack för beskrivningen av motorskillnaderna, Egget -- gör det lite lättare för mig själv att rationalisera köpet av den större motorn. /Khellros |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.