|
|
|
|---|---|
eddie |
har lite glapp i ratten.Man får vrida en liten bit för att de ska hända något.De värts på höga farter för att bilen kan bli rätt svajig eller gungig.Vet nån vad de kan bero på.Nått som e slitet kanske??? |
|
Det är med allsäkerhet styrväxeln som spökar kan kosta en slant att fixa tyvärr! Johan |
|
|
Du kan spänna upp styrväxeln försiktigt genom att dra åt insexskruven på den, men dra åt lite i taget och känn efter. Om man spänner för mycket så kommer styrväxeln snart att slitas ut. Mvh Micke t |
|
Vasko |
Kolla styrlederna också Vas |
eddie |
Tackar för informationen Montana |
eddie |
Kan de inte vara framvagnsinställningar. Montana |
|
Nej troligen inte då jag har samma problem , har provat att byta alla styrleder samt gjort hjulinställ. på verkstad utan resultat :-() -Phiber- 525i |
|
Jesper |
Ja jag har samma sak i min 520, Tack för tipset ska prova det ni sagt MVH Jesper Jesper |
|
Testa att spänna styrväxeln med justerskruven men skruva lite itaget ! Man ska nog skruva direkt man känner lite glapp så blir det inte så att man nmåste byta styrväx. |
|
|
OBS!! Om du ska spänna upp styrväxeln så måste hjulen stå riktade rakt fram...... |
|
Jesper |
jo jag har kollat på min styrväxel men det sitter ju ingen insex någon stanns var sitter den är det någon som vet det Jesper |
| Det måste inte vara en insex. Det kan också vara en mutter (17-19 mm tror jag) med en skruv i centrum. Lyft bilen i fram så hjulen är obelastade, lossa muttern och dra åt skruven lite, dra åt muttern igen och känn på ratten om glappet är borta och kolla så att det inte går för trögt att svänga. | |
|
Hej ! Har samma bekymmer som du och varit på allt utom att byta styrväxeln. Med andra ord är det säkert den som är sliten. Har du provat allt samt att spänna upp den med muttern ovanpå, gäller troligen byte = dyrt. Kollade en begagnad på skroten vid ett tillfälle 7000 SEK skulle de ha. Då vet man inte ens om den är sliten. KMN |
|
| 7000 kr på skroten lär dyrt tycker jag....jag frågade på en skrot för ca en månad sen och de skulle ha 2500 kr för en styrväxel som gått 8000 mil.... | |
| kolla rattaxel knut sitter mellan rattaxel och styrväxel 200-400 på skroten | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.