|
|
|
|---|---|
|
1. Om jag importerar en ett år gammal diesel som uppfyller miljökrav osv, gäller då skattebefrielsen i Sverige (vilket borde blir ca. ett år)? Har sökt både här på forumet och på vv.se och det verkar som att skattebefrielsen gäller, men jag är osäker. Tacksam för erfarenheter om något vet. 2. Hur blir det med garantin, dvs. 3 år/8000 mil - går den i sjön eller fungerar den. Någon som har erfarenheter? | |
|
3 år/8000 mil? Ringde just till BMW Sverige och frågade samma sak Inga problem om alla papper dokumentation och service är i ordning enligt dom kollade även med lokal BMW ÅF dom sa samma sak. Men hur det blir i verkligheten är ju en annan fråga??? JB |
|
| Jag har också varit kontakt med BMW, men de sade tvärtom. Är du verkligen säker? | |
|
Enlig uppgift från BMW Group Sverige har dock inget namn men jag ringde 08-4706000 och blev kopplad två ggr och meddelades att den 2 åriga nybilsgarantin oavsett mil gäller och 3år/8000mil fri service också. Detta bekräftades även av PG Bilservice Visby Auk.BMW Serviceverkstad. Jag har inga erfarenheter av att utnytja följande garantier i praktiken men hur ska man kolla detta??? Kanske finns någon där ute som provat utnyttja garantierna på en import bil? (borde ju va någon!)... JB |
|
| Intressant. Köpte du din bil av en BMW-auktoriserad handlare eller köpte du bilen privat (eller möjligen av en annan handlare)? Det skulle vara intressant att veta. | |
|
Av En BMW Handlare Autohaus Dierks GmbH. Men det uppgav jag inte när jag i dag ringde BMW hemma i Sverige. JB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.