AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.203

har problem med salusansvar

Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
Hej jag vill bara höra om det är fler som har eller har haft problem med salusansvar???
saken är den att torsdagen den 21/6 så var jag med om stöld av min kofångare bak å sen så repa dom bilen min sen så har dom provat att lyfta min bil på två ställen vid trösken så det är intrykt..
så jag ringde till salusansvar å det var en tjej som svar så hon skrev ner allt å sa att jag skulle gå till polisen sen så kunde jag ringa in polisanmälen för det skulle gå fortare för mej å kunna ringa å boka tid för att dom skulle laga min bil å så..
Det to ju tid hos polisen så dom hade stängt så jag rinde på måndag morgon å då fick jag prata med en kille å ha sa att jag måste faxa eller maila in plisanmälan så jag maila in den till sen så fråga han om jag kunnde köra med bilen min å jag sa vist kan jag det med det är ju inte så bra för det står ju ut två saker bak till min bil där skruvarna ska sitta till kofongaren å han sa så kan du köra det är okej..
sen så fråga jag om jag kunde åka till bmw å beställa tid å sen plocka ut en ny kofångare som jag själv kan skruva ditt.. han sa du ska få prata men en som kan svara på det.. men han var ledig fram tills den 30/6 å då ändra han sej du får vänta tills du får ett papper i från os så du kan boka tid nu i sommar så dom kan laga bilen å dej å du får inte hämta ut kofångaren själv det får bmw årna när du lämna in bilen din.. men då sa jag det är ju mycke ledigt nu ju det är ju den tiden det kan ju ta en bra stund ju.. då säjer han nu är det så..
Brukar det gå till så.. eller är det bara salusansvar som sånt händer

Mvh John
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Tror det är ytterst sällsynt att försäkringsbolag låter kunden själv laga sin bil.
Papper på att förs bolaget godkänt skadan brukar komma ngn dag efter de fått in polisanmälan så du har det säkert innan Fre.
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
okej så det brukar vara så.. men kan man köra med bilen så då vad säjer polisen om det??? för jag vill ju inte böter ju..
eller ska jag ta ut lånebil för jag har det ju hos dom på salusansvar

Mvh John
jigsaw det är inte olagligt att köra utan kofångare.
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
okej då vet man då behöver man ju inte tänka på det ju
tack för det

Mvh John
Conan999
Inte alls så ovanligt att man får laga sin bil själv. Jag fick göra det med min Volvo en gång(hade trygg hansa) och då fick jag betalt av försäkringsbolaget istället för att Volvo fick laga den. Både jag och trygg hansa tjänade på affären.

Conan999
st
351
stoffe69
328ci -00
delorian - är du helt säker på det? hävdar ganska bestämt att polisen har synpunkter på att du inte har en stötfångare. större risk när du kör på någon att skadorna blir större
Inte helt säker, men du kan besikta utan kofångar så varför skulle man inte kunna köra utan?
det är bara köra killen har ett giltigt skäl , den skall ju in på verkstad.
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
jag får ringa till salusansvar å prata med dom för det här funkar ju inte ju..
tycker jag..
sen så får jag ringa plisen å fråga dom om man kan köra runt så.. för skadan på en bil som skulle kör in i mej skull bli bra mycke störe ju när man inte hra kofångaren på ju

Mvh John
jigsaw jag förstår inte problemet?
saluansvar har väl inte sagt att dom inte skall fixa bilen?
Det är väl bara boka en tid på verkstaden.
om du smällde 21/6 och det avrigt lång helg så är det väl inte såkonstigt att den inte kommigt till verkstaden.

Vad säger saluansvar när du pratar med dom?
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
det som är så konstigt det är det att först så säjer en en sak sen så säjer nästa en sak så det är ju typ som ingen som vet hur man ska gå till väga med allt men så kan det vara i balnd.. jag vet när jag hade if så ringde man å sa vad som hade hänt å sen när man hade gjort en polisanmälan så vet det bara ringa in nr till dom sen så var et bara att ringa å boka tid för det som var så tycker jag att det ska gå till men det är jag det

Mvh John
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.