|
|
|
|---|---|
|
Har kollat runt o letat i forum men inte hittat detta problem. Bilen är en nyinköpt 740 -96:a o PDC:n är helt död, inte ett ljus o inte ett ljud. Vart ska jag börja leta egentligen, o säg nu inte säkringen för den har jag faktiskt kollat =) (om det nu inte är fler än en vill säga?) Har lagt i backen med tändingen på o kännt/lyssnat vid sensorerna men inte ett liv, trycker jag på PDC knappen händer inget alls. Kan det vara så att modulen har gått åt pipsvängen? Isf, hur kan jag testa den o var sitter den? Mycket tacksam för svar som ev kan leda till att jag får igån den. Bor o parkerar trångt varje dag så det skulle ju underlätta om jag fick lite hjälp =) | |
|
Kör en diagnos på bilen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Men du kan ju börja med att kolla om backljusen lyser! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Dom lyser ja, båda två. Diagnos, nån fundering om va det kan kosta? Har precis köpt bilen, alla dom andra jag haft har man ju kunnat göra mer eller mindre allt själv på. Denna har ju så mycket el så man vågar ju inte röra något =) |
|
|
Det finns nog säkringar på fler än ett ställe i E38, men det kan säkert någon annan svara på. Diagnos kostar några hundra, ring och kolla med BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.