|
|
|
|---|---|
| Bilen, en 525i-93, var parkerad lite i lutning efter en långkörning. Detta gjorde att datorn varnade för låg oljenivå. Jag försökte starta ändå men det gick icke. Efter ett par försök kom jag på att det kanske finns en spärr, så att det inte går att starta bilen vid låg oljenivå... Så jag slatta i lite olja varpå datorn blev nöjd med den startar ändå inte. Jag lät den stå i några minuter varpå den nästan kom igång igen. Kan den blivit sur efter startförsöken? Har jag rätt i att det finns en startspärr vid låg oljenivå? Det har aldrig under de tre år jag haft den varit svårt att starta. | |
|
Låter som om du har för lite bensin i tanken! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Ja det skulle man kunna tro! Men så är inte fallet. Jag har låtit den stå några timmar nu men samma probelm... Men den får inget bränsle, det är jag säker på. Kan det vara bränslefiltret som hux flux blivit igensatt? VAR sitter det? | |
| Har du kollat alla säkringar? | |
| Nej, vilken skulle det då kunna vara som bränt? | |
|
farsan skulle åka iväg en dag, bilen tände inte visade sig vara säkringen till tutan. Startspärren slog till konstant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.