|
|
|
|---|---|
|
Min bil (525i M20 1990 E34) hade problem med att den blev för varm idag. Temp.mätaren brukar hålla sig i mitten men nu vandrade den mot rött men jag hann stanna bilen i god tid. Jag fyllde på med nytt vatten och väntade tills tempen sjunkit. Körde några kilometer men med samma problem igen. Därefter skruvade upp luftningsventilen och jag kunde mha den åtgärden köra hem utan att tempen höjdes. Dock puffade ju dock ut ånga från kylaren likt ett ånglok. Vad kan vara problemet? Jag tycker inte det luktar avgaser i exp.kärlet som jag läst kan vara ett tecken på att topplockspackningen gått sönder. Ingen vitrök. Vattenpumpen är bytt för ca 1,5 år sedan i samband med kamremsbyte så den borde ju vara fräsch. Kan det vara någonting annat? T.ex termostatet? Hur kollar jag om termostatet funkar? Mycket tacksam för svar, jag har kollat lite på andras liknande frågor men det verkar främst handla om trasiga topplockspackningar. | |
| hoppas fortfarande någon läser detta och kan ge mig lite råd! ska åka hem snart från mitt semesterställe så det måste fixas innan dess! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.