|
|
|
|---|---|
|
hej jag e sugen på att köpa en 750, tänkte bara höra hur mkt den dricker per mil,, tacksam för svar, // Robin | |
Paap Reeder |
Ca 2,0 i sta´n samt 1,3-1,6 på öppen landsväg beroende på vart hastighetsmätaren står. MVH /// Paap R |
| ok ,tackar | |
Lussan |
Min ligger på 2dl mindre än Paap....men det beror mycket på att den e chippad!.....och med original utxl så borde det väl sjunka lite till, har inte provat det än... V12 = dubbelt så skönt som sex! |
|
Syftas de på E32 eller E38? Stor skillnad mellan modellerna, E38 750i är betydligt snålare än E32an BMW CS #5139 |
|
|
totalsnitt under 400 mils körning hamnade på 1.55 liter/mil med 750iAL - 91 E32. Det var rätt snäll körning. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Min e38 har dragit ca 1,48 totalt sen jag köpte den för ett år sedan. Nån långresa, annars mest runt i Stockholm hit och dit, rätt mycket kortkörning. |
|
|
Med mycket stads körning hamnade min på 1,77 sommartid och 2,15 vintertid. Har dock ingen motorvärmare eller garage så det blev rätt mycket tomgångskörning före man gasade iväg på vintern. |
|
|
Min E32 750 har snittat 1,38 på drygt 4000mils året runt körning under 2,5 år. Mestadels till jobbet, två mil, i stort sett landsväg. /Mats J |
|
|
När jag körde Malmö-Bremen-Malmö drog den 12,4. Då tryckte jag bitvis ganska mycket på autobahn med 200+ långa sträckor. Svensk landsväg hamnar jag under 11.0 men 3km stadskörning drar lätt upp snittet till 12,5 för hela resan. Mvh Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.