|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som köpt (leasat) en BMW 118d Business? Såg uppgifter på Förenade bils hemsida där det stod att den kostade 213.000 kr inklusive Advantagepaket. På BMWs generella hemsida står det att den kostar 223.000 kr inklusive Advantage. När jag var inne på BMW Segeltorp så räknade säljaren med ett grundpris på 232.000 kr. Vad är det som gäller egentligen? Jag ska leasa bilen och har ett ramavtal med BMW men jag vill ju ha så bra pris som möjligt ändå då både brutto och nettopris spelar stor roll för mig. Någon som har några erfarenheter, eller har köpt, 118d Business? Specen blir i så fall Karmosinröd 118d 3-dörrar Anthracitinteriör Advantage Comfortpaket Färgade exteriörlister 17" HiFi Xenon Fällbara nackstöd Något annat som är praktiskt att ha? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? | |
|
Ser bra ut, dock skulle jag inte klara mig utan automatklima som är ytterligare tillval utöver Advantage, utr. kod: 534 Mvh, /Wille |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Då har du fått bättre pris än vad jag har fått! Fick ett utskick från BMW Group med angivet pris 213000 kr och när jag var hos BMW återförsäljare i Halmstad så räknade säljae på ett grundpris på 238000 kr och i helsingborg på 227000 kr men slutpriset blev ca 340000 för båda!? Vilket är mycket pengar för den lilla rackaren. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Jag funderar fram och tillbaka på det men jag är så att säga redan utanför budgeten. Det började med en snålutrustad Golf GT och slutade med en 118d... Jag har tvingats välja bort metallic, autoklima och sportstolar på grund av budgetbegränsningar så det var därför jag frågade om business paketet och hur det går att kombinera med ramavtal. Min säljare slingrar sig nämligen en aning och försöker komma med bortförklaringar kring just businessvarianten. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
andreas_lofgren: Du har powerpost ang. slingriga säljare ;) Mvh, /Wille |
|
|
Har nu fått offert från ytterligare en säljare som inte heller han har använt Businessmodellen med motiveringen att man inte kan kombinera den med ramavtal? Jaha, och hur många leasingbilar köps utan ramavtal 5%? Vad är det för mening med att han en specialmodell riktad mot leasingköpare som inte kan kombineras med ramavtal? Nu blir jag sur. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Alla fördelar med 118d tycks också bara falla bort. M-kampanjen gäller inte 118d Miljöbilsrabatten gäller inte företagsköpare Trängselavgifterna undantas bara för etanol och hybrider, inte snåla dieslar. Reduktionen av förmånsvärdet för miljöbil tycks inte heller gälla. Blev inte många fördelar kvar :-( //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Tråkigt att höra Andreas. Att trängselavgifterna utgår när köper en etanolbil är förra årets STORA skämt som inte tycks försvinna? En bränsletyp som det inte finns speciellt mycket utredningar om, inte kan produceras lokat för att fylla våra behov (som utlovat) och det faktum att det fortfarande går att köra på 100% bensin gör att det hela känns fruktansvärt oseriöst för mig. Jag hoppas verkligen att detta skämt korrigeras. Mvh, /Wille |
|
|
Att överhuvudtaget undanta en del bilar är ju galet när det faktiskt är en TRÄNGSELskatt som vi betalar, inte en miljöskatt. Sist jag kollade tog inte en Lexus RX400h mindre plats än bensinvarianten... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
nä... miljöskatten är bara ett stort skämt och verkar inte handla så mycket om miljö egentligen. OM något ljushuvud som varit med att skapa begrepet MILJÖBIL hade granskat hur mycket E85 som faktiskt säljs i förhållande till hur många bilar som säljs som KAN köra på bränslet,hade han upptäckt att de bilarna i snitt kanske rullar 3-400 mil om året....mycket realistiskt. Förmodligen ligger siffran högre idag men hur många tankar dyrare än de behöver? ( och hur länge ) Så länge det kostar mer pengar att vara "miljövänlig" kommer folk att hitta ett annat alternativ. Blev själv intresserad utav en 118d idag när tidningen kom och undrade också vad den kostade. Någon som vet en bra hemsida där Bmw skriver ut sina priser? |
|
|
På BMWs egen hemsida kan du bygga bilen efter egen konfiguration. Där står också alla priser. www.bmw.se //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.