|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur ni gör med era service böcker om ni gör service själv? fyller ni exakt som verkstan skulle gjort eller skippar ni det helt? Har hört lite olika argument bla. "Det är väl ingen idé att fylla i om du inte får ngn stämpel!" "varför fylla i den, den kan du ju ha suttit och fyllt i samma dag som du säljer den bara för att kunna skriva "full service bok i annonsen" Jag själv fyller i min bok vid varje tillfälle, dels för att kunna visa att jag bytt olja osv. men dels för min egen skull, då ser jag lättare när det är dags att byta olja. eller hur långt den gått sedan senaste servicen etc. Självklart kompletterar jag med kvitton på olja, filter osv. Men vad säger stora panelen? hur gör ni? | |
|
Fyller inte i serviceboken, skulle kännas litet som att förfalska. Däremot för jag en logg i kronologisk ordning som visar när och vad jag gjort, även ev verkstadsbesök och besiktningar. Sparar alla kvitton på delar, oljor, GDS-hyror mm. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag skriver vad som har gjorts i boken, tillsammans med datum och mätarställning. Förfalskning är det inte, Sboken är till för att dokumentera servicehistoriken och det är precis vad jag gör. Jag utger mig inte för att vara en verkstad som har servat bilen, och stämplar inte med ngn stämpel tillhörandes något företag. Så förfalskning är det inte i mina ögon. Givetvis finns det inköpskvitton på delarna. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Okey, förfalskning var kanske att ta i. Men jag tycker man gör en massa annat värdehöjande/-bevarande som inte funkar att skriva i serviceboken, tex vaxning, byte av strålkastare, byte till cromade njurar, rostlagning etc. I en separat logg får jag allt samlat på ett ställe, bara att printa ut när försäljning närmar sig. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.