|
|
|
|---|---|
tornet |
Igår kväll när jag körde hem märkte jag att helljusen på min e36 pekade rätt upp i himlen. Vid närmare efterforskning verkar hela insatsen i mina (original) framlyktor sitta löst!? Skall de verkligen göra det? Kan man komma år att justera helljus/halvljus utan att plocka isär lyktorna? mvh |
|
Jodå, justera kan du göra utan att plocka bort. Men om dom plötsligt pekar rakt upp och verkar sitta löst, har troligen nåt gått sönder, käkats upp av rost eller åverkan. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
tornet |
Rost... usch ja det kanske är det som är problemet. Ska plocka bort och isär och se om jag kan "ta mig in i" lykthuset och laga/fästa det som är lös |
tornet |
Har nu plockat isär hela framlyktan och det visade sig att själva reflektorn verkligen sitter lite "löst". Verkar vara konstruerat på så vis, däremot upptäckte jag att en låsbricka på en av styrpinnarna inte satt riktigt som den skulle. Efter lite mekk så sitter allt som det skall och reflektorn är ren och fin, verkar vara väldigt lätt för fukt att ta sig in i framlyktorna, ingen riktig tätning? Ingen rost där men massa vägdamm. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.