AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
609

Bavaria, kopplar ner efter några sec.

cja
Jag har köpt en M5 -92. I bilen sitter en Bavaria, bilstereo samt en cd-växlare i skuffen.
När jag köpte bilen var det ett nytt batteri monterat och radion hade tappat koden. Fixade fram koden men trots att koden är rätt och radion tar emot den kopplar radion ner efter några sekunder. Startar man upp stereon igen så tänds displayen i några sekunder för att sedan lägga av.
Är det någon som haft samma problem och förhoppningsvis har en lösning på mitt problem.

ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Kolla din mail.....
///M5T
Skulle också vara tacksam för tips om samma sak. Sen i höstas har min Bavaria anläggning gjort samma sak. Det "klickar" svagt några ggr bakifrån, vanligtvis fem ggr, sedan stänger stereon av sig själv. Har provat att koppla ur både stereon och CD-växlaren i förhoppning om att det kanske kunde bli som en "reset" för anläggningen... Kan mitt problem vara samma som cja's problem kanske?
ul
239
ulfson66
525Tds touring-92
jobbarbil..
Det klickar till säger du varifrån exakt tror du
detta ljud kommer ifrån, du har väl ett slutsteg i
kofferten på vänster sida. Vad exakt har du för anläggning,skulle behöva veta lite nummer på banspelare
samt slutsteg. Maila gärna på min mailadress.
///M5T
Mail skickat... :-)
///M5T
Efter att ha rivit ur steg, radio-modul och CD-växlare samt demonterat dessa och letat efter uppenbara fel, oxid etc och inte hittat något sådant, monterade jag tillbaks alltihop bara för att upptäcka at det fortfarande inte funkade. Man hoppades väl på glapp i kontakter eller liknande. Sån tur hade man ju inte. I alla fall, som sista (lätt desperat :-) åtgärd, kopplade jag bort plus-polen på batteriet i ca 10 minuter. Efter att ha kopplat tillbaka plus-polen och knappat in koden funkade allt igen... Till min stora förvåning kan tilläggas :-)
Långsökt att det skulle funka för Cja kanske, men värt ett försök i alla fall...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.